...
Páté vydání knihy je znovu koncipováno jako první díl, na který volně navazuje druhý díl Mařík, M. a kol.: Metody oceňování podniku pro pokročilé - hlubší pohled na vybrané problémy, určený pro ty čtenáře, kteří mají chuť a potřebu se hlouběji zamýšlet nad disciplínou zvanou oceňování podniku. Základní zaměření prvního dílu zůstalo stejné jako v předchozích vydáních, to je soustředit se na základy oceňování podniku. Jelikož úroveň oceňování podniku se zvýšila a odborná literatura je již k dispozici, snažili jsme se nepodávat pouze základní přehled, ale jít do větší hloubky. Podle našeho názoru je například znalec pro oceňování podniku především znalcem podnikání. Jeho úkolem není dosadit podniková čísla do nějakého vzorce, ale odpovědně posoudit perspektivy podniku. Proto věnujeme poměrně dost prostoru strategické analýze. Jejím účelem není rozmnožit stránky oceňovacího posudku, ale být jedním ze základních pilířů celého ocenění. Právě na strategické analýze stojí podstatná část finančního plánu, a tím i ocenění. Věnujeme značnou pozornost i vymezení základních veličin pro ocenění, kterými jsou investovaný kapitál, volné peněžní toky, čisté výnosy, a to i z hlediska účetního. Na druhé straně jsme se snažili omezit počet probíraných metod tak, abychom na jedné straně poskytli přehled o základní škále přístupů k ocenění podniku, ale zároveň se u každého typu ocenění soustředili na ty metody, které by dnes měly patřit ke znalostnímu vybavení každého oceňovatele a se kterými se také oceňovatel v dnešní praxi skutečně setká. Za jednoznačný základ přitom považujeme metody výnosové. Pozornost soustřeďujeme na metodu diskontovaných peněžních toků ve variantě entity. Dále dnes již mezi základní metody počítáme i metodu EVA/MVA (opět ve variantě entity) a pro úplnost poskytovaného přehledu se věnujeme i metodě kapitalizovaných čistých výnosů (zisků).
766 Kč
Po dosti dlouhé době se v rukou zaměstnavatelů ve veřejných službách a správě a služebních úřadů ocitá publikace s ustanoveními upravujícími poskytování platu podle stavu platnéh...
Po dosti dlouhé době se v rukou zaměstnavatelů ve veřejných službách a správě a služebních úřadů ocitá publikace s ustanoveními upravujícími poskytování platu podle stavu platného k 1. 1. 2023, se zařazením všech prací a správních činností vykonávaných zaměstnanci a státními zaměstnanci do platových tříd, a poskytující další praktickou pomoc a orientaci formou komentářů k problematickým postupům při zařazování zaměstnanců nebo služebních míst do platových tříd. Katalog prací pro rok 2023 V publikaci se odráží změny, ke kterým došlo podle novel nařízení vlády o katalogu prací ve veřejných službách a správě a nařízení vlády o katalogu správních činností ve výkonu prací a správních činností od předchozího vydání publikace. Do knihy je tedy zahrnuta poslední úprava účinná od 1. 1. 2023. Přehled změn v aktuálním znění katalogu prací V katalogu prací ve veřejných službách a správě se například zcela nově zařazují práce do platových tříd týkající se oblasti nakládání s energiemi, nejnáročnější práce při výkonu veřejného opatrovnictví, v řízení o přestupcích a při poskytování sociálních služeb. Významná úprava pro zařazování vedoucích zaměstnanců v pozici statutárních orgánů byla provedena v povolání Koordinační, projektový a programový pracovník. Nejrozsáhlejší změnu představuje úprava příkladů prací v dílu 2.19 Zdravotnictví, který byl kompletně nahrazen. V katalogu správních činností se například nově doplňují správní činnosti týkající se oblasti sociální práce na úřadech práce, veterinární péče a krizového řízení. Nově se specifikují správní činnosti v oblasti azylové a migrační politiky. Dále byla provedena úprava příkladů správních činností týkající se jaderné bezpečnosti. V zájmu zvýšení určitosti při přidělování kódů ISCO-CZ v rámci poskytování údajů do informačního sytému o platech se tento kód nově uvádí u jednotlivých příkladů prací. Obsahuje i výňatky ze související legislativy Pro úplnost publikace obsahuje části zákonů a prováděcí právní předpisy, které upravují nebo mají bezprostřední vliv na platové poměry zaměstnanců a státních zaměstnanců.
733 Kč
Většina organizací a firem v České republice, ale i v okolních státech, využívá možnost poskytování zaměstnaneckých sociálních výdajů a různých benefitů. Přehledný výklad neja...
Většina organizací a firem v České republice, ale i v okolních státech, využívá možnost poskytování zaměstnaneckých sociálních výdajů a různých benefitů. Přehledný výklad nejasné problematiky tvorby a čerpání FKSP a sociálních fondů Jedním ze základních nástrojů při poskytování benefitů je tvorba a používání fondu kulturních a sociálních potřeb (FKSP), popř. sociálního fondu v organizacích, na které se vyhláška č. 114/2002 Sb. nevztahuje. S ohledem na skutečnost, že stále existuje značné množství otázek, a to jak v oblasti tvorby a plnění z FKSP, tak sociálních fondů, a navíc mnohdy dochází i k záměně těchto fondů, je vhodné se v této problematice zorientovat. Na co se můžete v publikaci těšit? V tomto vydání jsou opět doplněny aktuální legislativní změny, a to zejména novely zákonů, vyhlášek a prováděcích předpisů. Publikace rovněž obsahuje nové příklady a dotazy z praxe.
419 Kč
rozebráno
Smyslem knihy je podat základní přehled o kvalitě, tj. umožnit čtenáři získat základní představu o hodnocení spokojenosti zákazníka, o managementu kvality v organizaci, a dále seznámi...
Smyslem knihy je podat základní přehled o kvalitě, tj. umožnit čtenáři získat základní představu o hodnocení spokojenosti zákazníka, o managementu kvality v organizaci, a dále seznámit s jednoduchými nástroji, ale i s pokročilejšími postupy a metodami pro řízení a zlepšování kvality. Jakkoli jsou dvacátá léta tohoto století velmi komplikovaná, kvalita zůstává fenoménem pro nové tisíciletí. Zákazníci jsou čím dál víc náročnější, což vyvolává tlak na výrobce a poskytovatele služeb nejen ohledně kvality, ale i ohledně ceny, za kterou danou kvalitu prodávají. V dnešní době je velké většině obyvatel v Evropě a Americe, ale částečně i v Asii nebo v Africe, dopřána kvalita ve všech oblastech. Skoro každý si má možnost koupit to, co se mu líbí nebo co mu chutná, ovšem samozřejmě s limitem obsahu jeho peněženky. V některých zemích si zákazník může koupit nějakou věc okamžitě, jinde bude muset delší dobu šetřit. Ale i lidé s nižšími příjmy si postupně, i díky různým možnostem úvěrů, mohou pořídit vysněné auto, pračku nebo televizor do domácnosti, zajet si na exotickou dovolenou či dopřát si nějaký další vytoužený výrobek nebo službu. Je logické, že se většina spotřebitelů chová racionálně, a proto hledá na trhu kvalitní výrobky, které se dají pořídit za přiměřenou cenu. Tuto skutečnost vnímá většina podniků, a proto se snaží minimalizovat své náklady na vývoj nových produktů a snižovat své výrobní nebo jiné procesní náklady. K tomu napomáhají i moderní systémy řízení kvality, které jsou postaveny na mezinárodní normě ISO 9001 (a dalších normách) nebo systémy, které jsou odvozeny z japonské filosofie řízení kvality. Tyto systémy využívají mimo jiné i pokročilé techniky kvality a moderní postupy pro procesní řízení v organizaci. Takové firmy si pak mohou dovolit nabízet vynikající kvalitu, avšak s ohledem na cenovou dostupnost, pro široké spektrum zákazníků. Smyslem této knihy je podat základní přehled o kvalitě, tj. umožnit čtenáři získat základní představu o hodnocení spokojenosti zákazníka, o managementu kvality v organizaci, a dále seznámit čtenáře s jednoduchými nástroji, ale i s pokročilejšími postupy a metodami pro řízení a zlepšování kvality. Text je vhodný pro široké spektrum osob. Především zde naleznou svou oblast podnikoví specialisté, jejichž zaměřením v praxi je procesní řízení a kvalita. Nicméně kniha může být užitečná i pro další podnikové odborníky, např. z oblasti marketingu, vývoje a návrhu nebo výroby, a lze ji doporučit rovněž vysokoškolským studentům napříč technickými a ekonomickými oblastmi.
357 Kč
Příručka Pojistné na sociální zabezpečení 2023 obsahuje výklad k jednotlivým ustanovením zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politi...
Příručka Pojistné na sociální zabezpečení 2023 obsahuje výklad k jednotlivým ustanovením zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti. Úplné znění, komentář a příklady Autorka této publikace uživatele seznamuje jak se zněním jednotlivých ustanovení, tak s podrobným komentářem, který je doplněn velkým počtem příkladů. Podrobně se zabývá všemi povinnostmi zaměstnavatelů, obsahuje i výklad k pojištění OSVČ a principy pojištění podle úpravy v Evropské unii a na základě dvoustranných smluv o sociálním pojištění. Vychází z aktuálního znění legislativy, zohledňuje veškeré změny, k nimž od posledního vydání došlo Zákon je v této příručce uveden ve znění k 1. 2. 2023. Od posledního vydání tohoto titulu došlo k významným změnám v souvislosti s odvodem pojistného. Předávání údajů mezi zaměstnavatelem a OSSZ může probíhat jen elektronicky, zavedl se nový systém penalizace dluhů na pojistném a u OSVČ byl zaveden paušální režim společný se zdaňováním a odvodem pojistného na zdravotní pojištění. Měnily se údaje související se zvýšením průměrné měsíční mzdy, např. výše maximálního vyměřovacího základu u zaměstnanců a OSVČ. Změny v pojištění OSVČ se týkají především výše hranic příjmu pro účast na důchodovém pojištění a pro minimální vyměřovací základy. Od 1. 1. 2023 se také změnily údaje související se zvýšením průměrné měsíční mzdy. Od 1. 2. 2023 nabyl účinnosti zákon, kterým se zavádí sleva na pojistném pro zaměstnavatele na některé zaměstnance, s nimiž byl uzavřen pracovní poměr na zkrácený pracovní úvazek.
376 Kč
Monografie se zaměřuje na jeden z hlavních prvků v oblasti managementu znalostí, a tím je transfer znalostí a řízení transferu znalostí. Předmětem zájmu je významný zdroj znalostí pro...
Monografie se zaměřuje na jeden z hlavních prvků v oblasti managementu znalostí, a tím je transfer znalostí a řízení transferu znalostí. Předmětem zájmu je významný zdroj znalostí pro cestovní ruch, kterým je akademická obec. Publikace tak reaguje na aktuální trendy, kdy schopnost, resp. nutnost měnit se a flexibilně reagovat na změny okolí vychází ze schopnosti učit se. Znalosti jsou proto v současnosti jedním z nejdůležitějších zdrojů organizace.Cílem monografie je popsat transfer znalostí z akademického prostředí směrem k podnikům cestovního ruchu a zdůvodnit nutnost vytváření efektivního systému sdílení a transferu znalostí nejen v podnicích, ale zejména v rámci destinace cestovního ruchu. Snahou je kriticky posoudit, v čem jsou akademické znalosti pro podniky cestovního ruchu přínosem a zda jsou použitelné v praxi. Výstupem monografie je návrh modelu transferu znalostí v destinaci cestovního ruchu a naznačení směrů dalšího výzkumu v oblasti transferu znalostí zejména z akademické sféry směrem k podnikům cestovního ruchu. The monograph deals with one of the most important features of knowledge management, i.e. knowledge transfer and knowledge transfer management. The authors in their work analyse the academic environment, which is considered to be primary source of theoretical knowledge. The monograph uncovers current trends in which learning is a primary driver of flexible reactions in an organization to changes in business environment. Knowledge is therefore one of the most important resources in an organization. The main goal of the monograph is to describe knowledge transfer from the academic sphere towards businesses in tourism sector. Furthermore, the need to create effective system of knowledge sharing and transfer not only in companies, but especially within the tourism destination is justified. The effort is to critically assesses situations in which academic knowledge is beneficial to tourism enterprises, whether it is applicable in practice. The monograph comes up with a proposal of a knowledge transfer model for tourism destination. It also suggests further research to be made in the field of knowledge transfer, especially from the academic sphere towards tourism businesses. Diese Monographie konzentriert sich auf eines der wichtigsten Elemente des Wissensmanagements, nämlich auf den Wissenstransfer und das Wissenstransfermanagement. Der Gegenstand des Interesses ist eine wichtige Wissensquelle für die Tourismusbranche sowie die akademische Gemeinschaft. Damit reagiert die Monographie auf aktuelle Trends, bei denen die Fähigkeit oder Notwendigkeit, sich zu verändern und flexibel auf Veränderungen in der Umwelt zu reagieren, auf der Fähigkeit zu lernen beruht. Daher ist das Wissen derzeit eine der wichtigsten Ressourcen der Organisation.Ziel der Monographie ist es, den Wissenstransfer von der Wissenschaft zu den Tourismusunternehmen zu beschreiben und die Notwendigkeit zu begründen, ein effektives System des Wissensaustauschs und Wissenstransfers nicht nur in den Unternehmen, sondern vor allem innerhalb von Destinationen zu schaffen. Es soll kritisch bewertet werden, wie akademisches Wissen für Tourismusunternehmen von Nutzen sein können, ob es in der Praxis anwendbar ist. Das Ergebnis der Monographie ist ein Vorschlag für ein Modell des Wissenstransfers zu einer Destination und eine Erarbeitung von Richtungen für die weitere Forschung im Bereich des Wissenstransfers, insbesondere von der Wissenschaft zu Tourismusunternehmen.
209 Kč
Neustále měnící se prostředí je zdrojem rizik a nejistot, a tak v dnešní době čím dál tím více dochází k nutnosti integrovat riziko a nejistoty do rozhodovacího procesu. Tato skutečn...
Neustále měnící se prostředí je zdrojem rizik a nejistot, a tak v dnešní době čím dál tím více dochází k nutnosti integrovat riziko a nejistoty do rozhodovacího procesu. Tato skutečnost je promítnuta právě ve významně přepracovaném vydání této publikace. Rozhodování představuje jednu ze základních manažerských aktivit, jejíž kvalita ovlivňuje do značné míry výsledky i efektivnost fungování organizačních jednotek v hospodářské sféře i veřejné správě. Manažeři na jednotlivých úrovních řízení by si měli proto osvojit určitý soubor poznatků a dovedností, které jsou důležité pro zabezpečení požadované kvality řešení rozhodovacích problémů, resp. rozhodování. Cílem nového vydání této publikace je právě poskytnout v přehledné a uspořádané formě tento poznatkový fond.
649 Kč
Učebnice věnující se problematice logistiky a jejímu uplatnění v řadě činností člověka. Cílem učebnice Logistika (Základy logistiky) je v obecné rovině přiblížit studentům i záj...
Učebnice věnující se problematice logistiky a jejímu uplatnění v řadě činností člověka. Cílem učebnice Logistika (Základy logistiky) je v obecné rovině přiblížit studentům i zájemcům o danou problematiku z řad veřejnosti jednotlivé logistické procesy z pohledu jejich významu i organizace. Učebnice je jakýmsi průvodcem logistickým světem složeným z aktivních a pasivních prvků ovlivňovaným materiálovými i informačními toky s přihlédnutím k ekonomické stránce věci. Čtenář se seznámí se základními pojmy, získá základní přehled o podnikových i mimopodnikových procesech přímo i nepřímo působící na hlavní činnost podniku a ovlivňující jeho výkony, o logistických systémech, dopravě, outsourcingu logistických činností, city logistice a mnohém dalším, přičemž chybět nebudou ani příklady z běžné praxe a řada souvislostí a zajímavostí. K dispozici jsou i souhrnné opakovací testy. Učebnice má doložku MŠMT.
273 Kč
rozebráno
Cvičebnice navazuje na učebnici managementu a poskytuje širokou škálu nejrůznějších praktických příkladů, s nimiž se lze v praxi setkat. Obsahuje tak příklady, testy a cvičení z obla...
Cvičebnice navazuje na učebnici managementu a poskytuje širokou škálu nejrůznějších praktických příkladů, s nimiž se lze v praxi setkat. Obsahuje tak příklady, testy a cvičení z oblasti řízení lidských zdrojů, managementu, plánování, organizace, rozhodování a krizového managementu.
231 Kč
skladem
Cvičebnice navazuje na učebnici managementu a poskytuje širokou škálu nejrůznějších praktických příkladů, s nimiž se lze v praxi setkat. Obsahuje tak příklady, testy a cvičení z obla...
Cvičebnice navazuje na učebnici managementu a poskytuje širokou škálu nejrůznějších praktických příkladů, s nimiž se lze v praxi setkat. Obsahuje tak příklady, testy a cvičení z oblasti řízení lidských zdrojů, managementu, plánování, organizace, rozhodování a krizového managementu.
231 Kč
rozebráno
Publikace se věnuje tematickým celkům obecného vymezení veřejné správy a správní vědy, realizaci činnosti veřejné správy a zachovávání zákonnosti při jejím výkonu. Dále v ní na...
Publikace se věnuje tematickým celkům obecného vymezení veřejné správy a správní vědy, realizaci činnosti veřejné správy a zachovávání zákonnosti při jejím výkonu. Dále v ní naleznete kapitoly týkající se vnitřní a živnostenské správy, správy zaměstnanosti a sociálního zabezpečení, školství, zdravotnictví, kultury i bezpečnostní správy ČR. Učebnice je určena žákům středních odborných škol a obchodních akademií, studentům vyšších odborných a vysokých škol, ale také čtenářům z řad odborné i laické veřejnosti, kteří mají zájem získat nové znalosti či si aktualizovat ty dosavadní z oblasti správního práva a veřejné správy. Učebnice určena rovněž pro výuku předmětu Veřejnosprávní činnost. Studijní materiál je vhodný např. pro školy s RVP: 68–43-M/01 Veřejnosprávní činnost 68-42-M/01 Bezpečnostně právní činnost 63-41-M/01 Ekonomika a podnikání 63-41-M/02 Obchodní akademie, apod.
273 Kč
Publikace Management je moderní učebnice managementu pro střední školy. Učebnice je určená všem studentům, jejichž studijní obor zahrnuje tematiku managementu. Názorně seznamuje se zákl...
Publikace Management je moderní učebnice managementu pro střední školy. Učebnice je určená všem studentům, jejichž studijní obor zahrnuje tematiku managementu. Názorně seznamuje se základními principy řízení osob i podniku, upozorňuje na nejčastější chyby a přináší řadu praktických tipů a nápadů ”do života”. Zabývá se například plánováním, organizováním a hierarchiemi organizací, řízením kolektivu, principy rozhodování, metodami kontroly a v neposlední řadě i krizovým managementem. Učivo témat je doplněno množstvím infografiky, schématy, zajímavostmi, souvislostmi a poznatky z oblasti managementu a dalších souvisejících oborů. Témata učebnice obsahují výukové cíle a cílové dovednosti žáka/studenta po prostudování statí. Na závěr tématu je zařazeno shrnutí pojmů a náměty pro samostatnou činnost a opakování. Součástí kapitoly je i zkušební test k ověření znalostí. Učebnice je vhodná pro výuku problematiky základů managementu, a to pro školy se studijními obory: Ekonomika a podnikání, Management, Ekonomika a management, Obchod a podnikání, Personální management, Personální práce, Personální řízení, Logistické a finanční služby, Bankovnictví apod.
273 Kč
Učebnice Personalistika vás provede vybranými oblastmi ze světa personalistiky a řízení lidských zdrojů. Zjistíte, co je to personalistika, v čem se odlišuje od řízení lidských zdrojů...
Učebnice Personalistika vás provede vybranými oblastmi ze světa personalistiky a řízení lidských zdrojů. Zjistíte, co je to personalistika, v čem se odlišuje od řízení lidských zdrojů, jaké jsou její cíle, co je náplň činnosti personálního oddělení, jaká odpovědnost leží na bedrech personalisty a jakými kompetencemi disponuje. Nahlédnete do oblasti plánování lidských zdrojů, náboru a výběru zaměstnanců, v návaznosti na což bude věnována pozornost přijímání zaměstnanců a jejich adaptaci. Seznámíte se též s řízením pracovního výkonu a v návaznosti na to s hodnocením a odměňováním zaměstnanců. Neméně důležitá je kapitola věnována rozvoji a vzdělávání zaměstnanců a v závěru knihy je pozornost věnována problematice uvolňování a propouštění zaměstnanců.
272 Kč
Již více než jeden rok je aplikována nová právní úprava dovolené „v hodinách“. Za tuto dobu autoři publikace „Dovolená a její aplikace v praxi s praktickými příklady k 1. 1. 2021...
Již více než jeden rok je aplikována nová právní úprava dovolené „v hodinách“. Za tuto dobu autoři publikace „Dovolená a její aplikace v praxi s praktickými příklady k 1. 1. 2021“ získali řadu poznatků a zkušeností z praxe, které se rozhodli prezentovat v jejím 4. přepracovaném a podstatně rozšířeném vydání. Jednoduché a snadno pochopitelné postupy výpočtu dovolené Aktualizovaná publikace, kromě nově zpracovaného univerzálního postupu pro určení výše dovolené, obsahuje i řadu praktických doporučení, návodů a modelových příkladů, na kterých je komplexně vysvětlena například problematika: čerpání dovolené po skončení mateřské dovolené, výpočtu dovolené při změně úvazku v průběhu kalendářního roku, vlivu překážek v práci na dovolenou (sick days, karanténa, DPN, neplacené volno, prostoj atd.), čerpání dovolené ve svátek, čerpání dovolené v části směny, převodu dovolené do následujícího kalendářního roku, specifik dovolené u zaměstnanců s pružným rozvržením pracovní doby, přečerpání dovolené, krácení dovolené, dodatkové dovolené. Pro koho je publikace určena? Publikace je určena zaměstnavatelům, zaměstnancům, mzdovým účetním, programátorům mzdových programů, členům odborových organizací a všem, kteří se pracovněprávním institutem dovolené v praxi zabývají.
408 Kč
Pracovněprávní oblast představuje významnou oblast zpracování osobních údajů, která se dotýká velké části společnosti. Blíže ke struktuře a obsahu knihy Pravidla ochrany osobních ...
Pracovněprávní oblast představuje významnou oblast zpracování osobních údajů, která se dotýká velké části společnosti. Blíže ke struktuře a obsahu knihy Pravidla ochrany osobních údajů, jež stanovuje GDPR, je nutné aplikovat nejen u aktivních zaměstnanců, ale i u uchazečů a též na zpracování osobních údajů o bývalých zaměstnancích. Personalisté a další osoby, které mají na starosti zpracování osobních údajů, leckdy stojí před problémy, jak GDPR správně aplikovat v každodenní praxi. Právě nastavení správné praxe je stěžejní k předejití různým komplikacím ze strany zaměstnanců, jež mohou vyústit až v podávání stížností a kontrolu či řízení ze strany Úřadu pro ochranu osobních údajů. Pro koho je publikace určena? Aktualizované vydání GDPR v personalistice přibližuje zpracování osobních údajů v podmínkách zaměstnavatelů, a to nejen výkladem GDPR v úzké vazbě na personální oblast, konkrétně tedy jak pracovat s osobními údaji uchazečů o zaměstnání, zaměstnanců a bývalých zaměstnanců, ale nově také přináší téměř dvě desítky příkladů z dozorové praxe Úřadu pro ochranu osobních údajů v personální oblasti a ucelenou sekci více než 50 odpovědí na časté, ale i méně frekventované otázky, které jsou pro přehlednost rozčleněny do oblastí podle fáze, v níž se zpracování osobních údajů nachází (před vznikem pracovního poměru, v jeho průběhu a po skončení), tak, aby byl po jejím přečtení každý schopen aplikovat pravidla GDPR na zpracování osobních údajů zaměstnanců. Publikace je určena všem, kdo zajišťují soulad zpracování osobních údajů u zaměstnavatele, tj. personalistům, členům compliance týmů, ale i účetním apod.
407 Kč
Manažer koučem je učebnicí základů koučování pro manažery a vedoucí pracovníky – tedy pro ty, kdo netouží koučovat na profesionální úrovni, ale chtějí se naučit používat kouč...
Manažer koučem je učebnicí základů koučování pro manažery a vedoucí pracovníky – tedy pro ty, kdo netouží koučovat na profesionální úrovni, ale chtějí se naučit používat koučovací techniky, nástroje a dovednosti, jež by jim pomohly při každodenním vedení lidí. V knize se dozvíte, proč je pro manažery užitečné umět koučovat, a také si ověříte, jestli máte pro koučování předpoklady. Dozvíte se, jak vést koučovací rozhovor, jak klást koučovací otázky, jak aktivně naslouchat. Naučíte se, jak za pomoci koučování nastavovat cíle, vytvářet akční plány, poskytovat zpětnou vazbu, vést hodnoticí a motivační rozhovory, řešit problémy či vést týmová setkání. Text je doplněný mnoha ukázkami z koučovacích rozhovorů a praktickými tipy pro využití daných technik.
366 Kč
Nová monografie autorského kolektivu pod vedením prof. Jaromíra Vebera, předního českého odborníka na obor managementu a vysokoškolského pedagoga, představuje upgrade původní učebnice m...
Nová monografie autorského kolektivu pod vedením prof. Jaromíra Vebera, předního českého odborníka na obor managementu a vysokoškolského pedagoga, představuje upgrade původní učebnice managementu, jíž bylo prodáno více než deset tisíc výtisků. Toto nové vydání „kopíruje“ do značné míry původní koncepci a obsah, tj. profil manažera, manažerské funkce (rozhodování, plánování, implementaci, kontrolu, organizování), manažerské přístupy, jako jsou strategický, projektový a procesní management, řízení vztahů se zákazníky, management znalostí, management změny, problematiku inovací apod. Výrazně aktualizovány jsou části pasáže zaměřené na manažerské úsilí při posilování výkonnosti a prosperity firmy a problematika krizového řízení. Nově je zařazena kapitola pojednávají o reflexi soudobých společensko-ekonomických trendů, jakojsou globalizace, digitalizace či udržitelný rozvoj v managementu. Opomenuta není ani vysoce aktuální otázka ekologie v managementu. I toto nové vydání je určeno jednak studentům vysokých škol a pro potřeby dalších manažerskýchvýcvikových m programů, jako jsou kurzy MBA, jednak širokému spektru vedoucích pracovníků v různých sférách, ať podnikatelských, neziskových či veřejných institucí.
619 Kč
Publikace se zabývá manažerským rozhodováním, přičemž se zaměřuje na segment sportu. Obsahuje rovněž informace o nových trendech, ať už se jedná o analýzu rozhodovacích procesů ve ...
Publikace se zabývá manažerským rozhodováním, přičemž se zaměřuje na segment sportu. Obsahuje rovněž informace o nových trendech, ať už se jedná o analýzu rozhodovacích procesů ve sportu, management sportovních klubů, využití sportovních dat, informační technologie či právní a další aspekty probírané tematiky.
248 Kč
rozebráno
...
Posláním předkládané kníhy je poskytnout ucelený výklad poznatků moderního managementu sportu a ukázat na to, jak je aplikačně využívá české prostředí sportu. Je určena především pro studenty oborů management sportu v České republice, dále pak i zájemcům o moderní management ze sportovních organizací (jak ziskového charakteru – obchodních společností, tak neziskového charakteru – spolků, atp.). Výklad je koncipován na základě moderních poznatků managementu sportu ve světové literatuře, prezentovaných na konferencích oborové asociace – WASM (Světová asociace managementu sportu) a EASM (Evropská asociace managementu sportu). Text současně zahrnuje změny, které se vyskytly v českém sportovním prostředí v posledních letech a ovlivnily fungování sportovních organizací. Tematický sled jednotlivých kapitol se věnuje manažerským činnostem v oblasti tělesné výchovy a sportu. Ze sekvenčních manažerských činnosti jsou to plánování a organizování v oblasti sportu, ze specifických manažerských činností – marketing sportu, reklama ve sportu a sponzorování ve sportu. Poslední kapitola je určena spíše pracovníkům sportovním praxe. Tato kapitola se snaží přehlednou formou nabídnout poznatky v manuálu pro řízení neziskové sportovní organizace.
357 Kč
Studijní text pro prezenční a kombinovanou formu studia
Studijní text pro prezenční a kombinovanou formu studia
283 Kč
V současné době se v českém prostředí setkáváme s rostoucím významem sociálních podniků běžných na západních trzích. Tyto podniky se snaží působit tam, kde stát a sociální sy...
V současné době se v českém prostředí setkáváme s rostoucím významem sociálních podniků běžných na západních trzích. Tyto podniky se snaží působit tam, kde stát a sociální systém selhávají, a svojí speciální nabídkou pracovních míst dokážou nenásilnou inkluzí zapojit do společenského a ekonomického dění osoby, jež jsou na klasickém trhu práce znevýhodněné. Představují spektrum aktivit hrající v našem tržním systému velmi důležitou roli. Nová a ojedinělá publikace si klade za cíl poskytnout čtenáři základní orientaci a prohloubení znalostí o problematice sociálního podnikání a marketingu, jehož sílu si málokdo uvědomuje. Jeho cílem není přesvědčit lidi o koupi určité značky jogurtů nebo čajů, nýbrž změnit chování společnosti, změnit její názory a vnímání světa. Ten, komu se to daří, má v ruce neuvěřitelně silný nástroj. Proto je na místě opatrnost při tvorbě sociální reklamy, ale i kritické myšlení ze strany příjemce. Dalším cílem knihy je pomoci měnit v naší společnosti hluboce zakořeněné negativní předsudky pramenící ze skutečnosti, že marketing může výrazným a zároveň pro ně nežádoucím způsobem ovlivňovat chování lidí. Tato negativní konotace může být korigována jen detailním poznáním podstaty a účelů marketingu i faktu, že jeho smyslem není vždy jen manipulace. Publikace je určena odborné veřejnosti z řad sociálních podnikatelů, managementu malých a středních podniků. Určena je rovněž studentům managementu a marketingu pro doplnění uceleného přehledu o možnostech marketingu v sociálním podnikání, pracovníkům veřejné správy a státním i soukromým institucím.
242 Kč
...
Cestovní ruch je jedním z největších a současně nejdynamičtěji se rozvíjejících průmyslů světa s příznivým dopadem na hospodářský růst a zaměstnanost, záchranu kulturních, uměleckých a historických památek, zvyšuje všeobecnou úroveň vzdělání obyvatelstva. I když je ekonomický přínos cestovního ruchu pro stát nesporný, je třeba si uvědomit, že cestovní ruch je víc než jen ekonomický fenomén. Služby návštěvníkům v cestovním ruchu poskytují různorodé podniky – ubytovací zařízení, cestovní kanceláře, lokální turistické informační kanceláře, atraktivity a atrakce, dopravní podniky apod. Velmi malé podniky působí vedle nadnárodních korporací, soukromé a veřejné činnosti jsou v destinacích vzájemně propojeny, což činí z cestovního ruchu komplexní sektor s vysoce fragmentovaným hodnotovým řetězcem. Před odvětvím cestovního ruchu leží v této souvislosti jasné výzvy, které vyplývají, na jedné straně, z jeho současné struktury a rámce, v němž působí, a na druhé straně od změn ve společnosti, které mají vliv na poptávku. Globální provázanost přináší strukturální změny prostředí, ve kterém destinace a podniky cestovního ruchu působí a přispívají k zvýšenému riziku vyplývajícímu z rychlého přenášení dopadu finančních šoků, eskalujících cen energie a dalších komodit, z rozšíření mezinárodního terorizmu a potenciálního rychlého rozšíření mezinárodních pandemií. Rozvoj nových technologií, především informačních a komunikačních, internetu a biotechnologií, vyvolal potřebu restrukturalizace světové ekonomiky. Mění se chování zákazníků, struktura jejich spotřeby, struktura výroby i firemní struktury. Na trh neustále přicházejí nové produkty, vznikají nové obchodní aktivity. I když globalizace v cestovním ruchu bývá součástí zkoumání různých studií a vědeckých prací, většinou se jejich autoři zaměřují především na hotelové řetězce a letecké společnosti. V této souvislosti je cílem této monografie identifikovat změny, které pro marketing destinace cestovního ruchu přináší globalizace, a to z pohledu její pěti klíčových oblastí: ekonomické, technologické, politické, kulturní a environmentální.
357 Kč
...
Většina knih o tom, jak být úspěšným vůdcem, se snaží poskytnout odpověď na otázku: „Co je to úspěšné vůdcovství?“ To je podobné, jako bychom chtěli odpovědět na otázku: „Jací jsou lidé?“ Následná debata pak vnáší do věci více zmatku než světla, protože vůdčí osobnosti stejně jako lidé mají různé vlastnosti a schopnosti. Tato příručka je jiná. Na začátku klade otázku „Jak se můžete naučit být dobrým vůdcem?“ Provedli jsme průzkum mezi více než tisícovkou vůdců na všech úrovních ve veřejném, soukromém i dobrovolnickém sektoru, a vyplynula z něj jasně jedna věc: lidé se neučí, jak se stát vůdci na nějakém kurzu, ale ze zkušenosti, od svých šéfů, kolegů a lidí, jimž se chtějí podobat. Učíme se od nich určité pozitivní věci – snažíme se napodobovat úspěšné chování. Jindy si bereme záporné ponaučení – vidíme, jak šéf nebo kolega dramaticky vybuchnou a sami se v tichosti rozhodneme, že takovou chybu nesmíme opakovat. Problémem u učení se ze zkušenosti je, že je to nahodilý proces. Náhodou narazíte na kladný vzor a vezmete si z něj cenné ponaučení. Můžete však narazit na špatný vzor nebo zkušenost a odnesete si chybné ponaučení. Díky náhodě se obvykle lidé dobrým vůdcem nestávají. Kniha vám pomůže odstranit ze zkušenosti prvek nahodilosti. Poskytne vám rámec pro to, jak se dívat kolem sebe a učit se ze svých zkušeností. Díky její struktuře se budete učit rychleji než vaši kolegové, je to váš průvodce, který vás urychleně dovede k úspěšnému vůdcovství.
282 Kč
S projekty a jejich řízením se lze setkat v řadě oblastí i sektorů. Ve výrobě, v obchodě, v komerční sféře, ve veřejné sféře i v neziskovém sektoru. Termín projekt se stal až tém...
S projekty a jejich řízením se lze setkat v řadě oblastí i sektorů. Ve výrobě, v obchodě, v komerční sféře, ve veřejné sféře i v neziskovém sektoru. Termín projekt se stal až téměř jistým zaklínadlem a je někdy nadužíván, to nic ale nemění na významu projektového managementu a naopak to vyžaduje dané problematice dobře porozumět nejen terminologicky, ale i obsahově. Dostupných publikací o projektovém managementu je dostatek i v českém jazyce, nechceme proto touto publikací opakovat to, co je kvalitně popsáno v jiných dostupných zdrojích. Nicméně máme za to, že je vhodné – zejména pro čtenáře odborně orientované na ekonomické oblasti – samotnou problematiku projektového managementu doplnit o podrobnější výklad některých technik projektového managementu (techniky plánování času, nákladů a zdrojů či studii proveditelnosti) a o problematiku finanční analýzy projektů jako jisté ekonomické nadstavby vlastního projektového managementu.
304 Kč
Tato kniha je určena třem skupinám čtenářů. První skupinou jsou projektoví manažeři, členové projektových týmů a zástupci dalších zainteresovaných stran, kteří se na řízení pr...
Tato kniha je určena třem skupinám čtenářů. První skupinou jsou projektoví manažeři, členové projektových týmů a zástupci dalších zainteresovaných stran, kteří se na řízení projektu podílejí nebo se ho jen účastní. Jedná se tedy o všechny, kdo řídí projekty a kdo se podílí na přípravě, plánování, realizaci a ukončení projektů a zároveň je odpovědný za splnění projektových cílů. Do druhé skupiny patří všichni, kteří koordinují více projektů a zabývají se alokacemi zdrojů a jejich optimalizací, tzn. pro manažery programů a manažery portfolií. Do třetí skupiny patří zástupci akademické sféry, kterým kniha přináší shrnutí teoretických poznatků z dostupné literatury a zároveň propojení až na úroveň praktického využívání projektového řízení, tzn. možnosti začlenění projektů do organizační struktury, vč. projektové kanceláře (PMO – Project Management Office). Obsah a filozofie této knihy vychází ze zkušeností a z více jak 30leté praxe autora s řízením projektů v podnikatelské a státní sféře. Zkušenosti zahrnují první zavádění projektového řízení, postupné ověřování a rozvíjení poznatků, tvorbu a zdokonalování modelu pro řízení projektů, až do konečné podoby představované v této knize. Proč je projektové řízení tak důležité? Projektové řízení se ve skutečnosti týká většiny organizací, ať si to uvědomují nebo ne a jedná se pouze o míru jeho využití a intenzity. Každá organizace totiž provádí organizační změny, občas upravuje svůj informační systém, instaluje novou technologii, pořádá vzdělávací aktivity aj., a to jsou svým charakterem ucelené soubory činností, jejichž cílem je zavést změnu - tedy projekty. Z toho vyplývá, že projektové řízení v současné době již patří automaticky do základní výbavy znalostí a dovedností každého manažera. Kniha byla napsaná s cílem poskytnout čtenářům nejen rychlou orientaci, ale také možnost postupného seznamování s problematikou zásad pro řízení projektu, programu a portfolia (P3M). V první kapitole se čtenář seznamuje s návazností strategického řízení a projektového řízení a s životním cyklem projektu. Dále jsou vysvětleny principy projektového řízení, ale v případě jejich nedodržování taktéž vyplývající problémy a rizika. Tato kapitola hlavně popisuje přístupy k projektovému řízení podle PRINCE2, IPMA ICB, ISO 21500 a PMBOK, vč. Jejich srovnání. Třetí kapitola se věnuje řízení portfolia. Opět je zde srovnávací přehled pro řízení projektu, programu a portfolia a vysvětlení jednotlivých komponent a jejich vzájemné vztahy. Seznamuje s kompetencemi manažera portfolia, s riziky při řízení portfolia a s procesy v rámci řízení portfolia, které podrobně vysvětluje jako skupinu procesů pro uspořádání a skupinu monitorovacích a kontrolních procesů. Čtvrtá kapitola je zaměřena na začlenění projektu v organizační struktuře a nabízí základní alternativy v podobě projektové organizace vlivem nebo jako ryzí projektovou organizaci nebo maticovou projektovou organizaci. Závěr je věnován funkci projektové kanceláře a její začlenění do organizace, vč. Výhod a nevýhod. Pátá kapitola nabízí praktickou aplikaci Model_2020 pro přípravu, plánování, realizaci a ukončení projektu. Na obecném procesním modelu se může čtenář dozvědět požadavky na vstupy jednotlivých fází v projektu, informace o jejich očekávaných výstupech, ukázky formulářů, např. zpráva o stavu projektu, plán projektu, námět na projekt nebo závěrečná zpráva projektu.
408 Kč
...
Pro většinu lidí jsou úvahy o mezinárodní politice diskusí za hranicí osobní zkušenosti a také trochu exkluzivním tématem pro vyvolené. I zprostředkovaný kontakt může být zavádějící: pohled na válku v televizním přenosu se podobá hranému filmu, nákup zahraničního zboží nákupu domácích výrobků, celníci na přechodu hranic jednají podle předpisů stejně jako policisté v rodném městě, a přece jde o něco jiného. Onou tajuplnou odlišností ale nejsou pouze pompézní summity či recepce diplomatů. To podstatné, co činí z mezinárodní politiky něco zvláštního, je osobité fungování moci ve světovém politickém systému. Cílem knihy je představit tu část politické teorie, která se týká mezinárodních vztahů, a tomu jsou podřízeny i ostatní poznávací nástroje, dotyky s některými vědami jsou jen letmé. Například historická data a události slouží jako nástroje a ilustrace, nalezení počátku věcí pomáhá pochopit jejich smysl a jsou vybrány i proto, aby umožnily lépe vyjádřit teoretickou koncepci knihy.
818 Kč
skladem
Kvalitní oceňovací standardy slouží veřejnému zájmu, podporují stabilitu a věrohodnost finančních trhů a zvyšují důvěru v oceňovací profesi. Mezinárodní oceňovací standardy vych...
Kvalitní oceňovací standardy slouží veřejnému zájmu, podporují stabilitu a věrohodnost finančních trhů a zvyšují důvěru v oceňovací profesi. Mezinárodní oceňovací standardy vycházejí z nejlepší mezinárodní praxe, stanovují širší rámec pro oceňování a podporují komplexní, úplný, vnitřně konzistentní, nezávislý a nestranný přístup k oceňování široké škály aktiv. Předmětné standardy jsou ze strany profesionálních oceňovatelů používány ve více než 90 zemích světa a jsou podporovány vedoucími představiteli oceňovací praxe ve světě i v České republice. Ocenění nacházejí široké využití a uplatnění na finančních i dalších trzích, ať už jako součást účetních závěrek, kvůli souladu s regulatorními požadavky, nebo na podporu zajištěného financování a transakčních aktivit. Mezinárodní oceňovací standardy (IVS) jsou standardy pro provádění oceňovacích úkolů s využitím obecně uznávaných konceptů a principů, které podporují transparentnost a konzistentnost v oceňovací praxi. IVSC také propaguje nejlepší praktické přístupy pro jednání a kvalifikaci profesionálních oceňovatelů. Mezinárodní oceňovací standardy – vzhledem ke své dlouhé historii, pravidelným aktualizacím, mezinárodnímu charakteru, jednoznačné nezávislosti a vysoké kvalitativní úrovni – poslouží jako vítaný opěrný pilíř pro autory a uživatele ocenění i v České republice. Jedná se o praktickou dvojjazyčnou (anglicko-českou) formu textu, která výrazně zvyšuje užitečnost knihy.
377 Kč
Základní zaměření publikace stejně jako v předchozím vydání je soustředit se na základy oceňování podniku. Jelikož úroveň oceňování podniku se zvýšila a odborná literatura je j...
Základní zaměření publikace stejně jako v předchozím vydání je soustředit se na základy oceňování podniku. Jelikož úroveň oceňování podniku se zvýšila a odborná literatura je již k dispozici, snažili jsme se nepodávat pouze základní přehled, ale jít do větší hloubky. Například znalec pro oceňování podniku je především znalcem podnikání. Jeho úkolem není dosadit podniková čísla do nějakého vzorce, ale odpovědně posoudit perspektivy podniku. Proto věnujeme poměrně dost prostoru strategické analýze. Jejím účelem není rozmnožit stránky oceňovacího posudku, ale být jedním ze základních pilířů celého ocenění. Právě na strategické analýze stojí podstatná část finančního plánu, a tím i ocenění. Věnujeme značnou pozornost i vymezení základních veličin pro ocenění, kterými jsou investovaný kapitál, volné peněžní toky, čisté výnosy, a to i z hlediska účetního. Na druhé straně jsme se snažili omezit počet probíraných metod tak, abychom na jedné straně poskytli přehled o základní škále přístupů k ocenění podniku, ale zároveň se u každého typu ocenění soustředili na ty metody, které by dnes měly patřit ke znalostnímu vybavení každého oceňovatele a se kterými se také oceňovatel v dnešní praxi skutečně setká. Za jednoznačný základ přitom považujeme metody výnosové. Pozornost soustřeďujeme na metodu diskontovaných peněžních toků ve variantě entity. Dále dnes již mezi základní metody počítáme i metodu EVA/MVA (opět ve variantě entity) a pro úplnost poskytovaného přehledu se věnujeme i metodě kapitalizovaných čistých výnosů (zisků). Toto čtvrté vydání z roku 2017 doznalo poměrně významné množství úprav, z nichž nejvýznamnější jsou tyto: promítnutí změn v českých právních zákonech vyvolené přijetím nového občanského zákoníku platného od 1. 1. 2014 (týká se zejména kapitoly 1): Promítnutí změn účetních předpisů platných od 1. 1. 2016, promítnutí změny Mezinárodních oceňovacích standardů (IVS 2017), přidání podrobnějšího popisu praktických souvislostí bází hodnoty a základních zásad, kterými by se mělo vyznačovat kvalitní ocenění, resp. znalecký posudek (kap. 1.9 a 1.10), přidání korekce paušální metody kapitalizovaných zisků pro její správnější aplikaci, u průběžného demonstračního příkladu UNIPO byla aktualizována data a účetní výkazy podle nových pravidel a ocenění metodou DCF a EVA je zpracováno jako třífázová metoda. V celém textu došlo k velkému množství větších či menších doplnění, upřesnění či zpřehlednění v souladu s výsledky naší výzkumné činnosti, zkušenostmi z pedagogického procesu a z posuzování častých nedostatků znaleckých posudků v naší oceňovací praxi.
692 Kč
rozebráno
Rozšířené a přepracované vydání oblíbené učebnice Marketingu hotelových služeb, pokrývá jasným a zasvěceným způsobem klíčová témata z oblasti marketingu hotelnictví. První kap...
Rozšířené a přepracované vydání oblíbené učebnice Marketingu hotelových služeb, pokrývá jasným a zasvěceným způsobem klíčová témata z oblasti marketingu hotelnictví. První kapitola je věnována podstatě marketingu služeb hotelu a charakteristice jednotlivých služeb hotelu. O analýze vnitřních podmínek a vnějšího okolí hotelu jako základnímu předpokladu vytvoření úspěšné marketingové strategie, pojednává kapitola druhá, kde autorka věnuje pozornost analýze silných a slabých stránek hotelu, analýze příležitostí a ohrožení na trhu cestovního ruchu, analýze vnějšího prostředí, analýze konkurenčního prostředí a analýze potřeb a požadavků návštěvníků hotelu. Třetí kapitola je zaměřena na výběr a tvorbu marketingové strategie, aktivizaci marketingového mixu s ohledem na vybraný segment trhu, jakož i na úlohu realizačního plánu a kontroly jeho plnění v zájmu úspěšnosti vybrané strategie. V závěrečné kapitole se čtenář seznámí s konkrétními praktickými postupy při aktivizaci marketingového mixu, mezi něž patří například způsob plánování produktu, publicity, komunikace s hosty prostřednictvím reklamy, direct mailingu, podpora prodeje konferencí, kongresů a různých balíků služeb. Kniha je doprovázena příklady a názornými schématy. Publikace může sloužit jednak jako velmi kvalitní učebnice pro studenty vysokých škol, stane se však i významným pomocníkem ekonomům a manažerům, pohybujícím se v oblasti hotelové praxe a cestovního ruchu.
262 Kč
Management na celém světě řeší tytéž problémy. Špatně vedené schůze,nudné prezentace, politikaření a intriky, nepříjemné nadřízené a neochotné spolupracovníky, k čertu s nimi....
Management na celém světě řeší tytéž problémy. Špatně vedené schůze,nudné prezentace, politikaření a intriky, nepříjemné nadřízené a neochotné spolupracovníky, k čertu s nimi. Manažeři se ocitají uprostřed křížové palby nesplnitelných úkolů a nedostatečných prostředků, komplexních organizačních struktur a proměnlivého vnějšího světa. A od manažerů se jaksi předpokládá, že do to všeho vnesou nějaký řád. A přesto neexistuje žádný trénink ani školení, které by manažerům poradily, jak v takových situacích postupovat. Prostě se předpokládá, že manažeři instinktivně vědí, jak správně vést schůze, jak správně psát, jak správně řešit tisíce ožehavých situací, do nichž se dostávají. Ve výsledku to vypadá tak, že manažeři procházejí jakýmsi interním učňovským obdobím, během něhož se učí z úspěchů a neúspěchů všech lidí kolem sebe. Po několika letech si tak vytvoří model toho, jak podle jejich názoru funguje svět a jak oni v něm mohou přežít. Dobré na tom je, že tyto vzory chování vedoucího k úspěchu a neúspěchu jsou u všech manažerů ve všech oborech stejné. Neexistuje žádné univerzální pravidlo úspěchu. Naopak, existuje tisíc drobností, jež může manažer každý den udělat správně nebo chybně. Tato knížka vychází z dvacetiletých zkušeností z různých oborů v různých místech světa a snaží se zmapovat, co obecně funguje a co ne v situacích, do nichž se manažeři dostávají. Nejedná se o žádnou úžasnou teorii managementu. Je to praktický rádce, jak přežít v manažerském světě.
257 Kč
Publikace si klade za cíl vymezit podstatu a význam logistiky v procesech obchodu a zaměřit se na logistické přístupy a metody, aktuálně využívané v obchodování podniků nejen v prostře...
Publikace si klade za cíl vymezit podstatu a význam logistiky v procesech obchodu a zaměřit se na logistické přístupy a metody, aktuálně využívané v obchodování podniků nejen v prostředí tuzemských, ale i mezinárodních trhů. Předložená publikace tak řeší logistické nástroje používané v zásobovací a distribuční části dodavatelských řetězců. Jejich znalost by vám měla v obchodní praxi napomoci nejen tyto logistické přístupy a metody identifikovat a charakterizovat, ale také jim rozumět a v neposlední řadě je v případě potřeby umět využívat ve složitém prostředí současných globalizovaných trhů. Významnou součástí logistiky aplikované v obchodních procesech firem je zákaznický servis, kterému je věnována samostatná kapitola. Není jen záležitostí podnikové filozofie, ale je také praktickou činností, na níž se podílejí pracovníci prodeje, marketingu a logistiky. Právě logistické služby poskytované zákazníkům společně se zbožím představují dnes již tradičně reálnou šanci na zvýšení konkurenční schopnosti podniku. Při jejich realizaci je však zapotřebí brát v potaz aktuální trendy zejména v oblasti informačních technologií, podnikání, jakož i význam komprese časoprostoru. Publikace si proto klade za cíl nebýt jen teoretickým přehledem možných logistických postupů, nástrojů a metod používaných v obchodních procesech firem, ale také praktickým návodem, jak tyto postupy, nástroje a metody v obchodní praxi vhodně používat tak, aby si podnik na trhu zajistil svou konkurenční schopnost. Kniha je určena pracovníkům obchodu a logistických útvarů obchodních firem, zejména obchodním a logistickým manažerům, prodejcům, nákupčím, pracovníkům zákaznického servisu, logistikům a podnikatelům v obchodě. Důležitým zdrojem informací bude pro pedagogy a studenty logisticky, obchodně, ekonomicky a manažersky orientovaných vysokých škol. V neposlední řadě lze publikaci doporučit také všem, které téma logistiky a současná praxe poskytování logistických služeb z jakéhokoliv důvodu zajímá.
246 Kč
Na začátku nového tisíciletí je logistika stále důležitější kategorií a důležitým polem působnosti v rozhodujících makro a mikroekonomických oborech hospodářské činnosti. Je zř...
Na začátku nového tisíciletí je logistika stále důležitější kategorií a důležitým polem působnosti v rozhodujících makro a mikroekonomických oborech hospodářské činnosti. Je zřejmé, že pilíře ekonomické prosperity nebudou jen takové momenty, jako je stabilita, velikost, úspory z rozsahu (economies of scales), striktní hierarchie atd. Pro úspěšné podnikání nebudou stačit ani takové atributy, jako je tradice, dobrý plánovací systém či dobře zavedené praktiky výzkumu trhu. Směrodatné se stávají jiné skutečnosti, než tomu bylo před padesáti, ale i dokonce před deseti lety. Old Economy přechází do New Economy. Rostoucí vliv informačních, komunikačních a moderních logistických systémů ve svém důsledku vede hospodářství ke zkracování časů a vzdáleností. Je minulostí, kdy na dotaz či poptávku potencionálního zákazníka bylo možné odpovědět do týdne. Nezíská-li kupující či uživatel stanovisko do dvou dnů, zpravidla ztrácí důvěru v osloveného dodavatele a přechází ke konkurenci. V souvislosti se vzdáleností se pak hovoří o smršťování globálního světa, časoprostorové kompresi (time space compression). Cílem knihy je podpořit rozvoj zdrojů poznání a schopností manažerů řídit své podniky a jejich sítě a reagovat tak pružněji při změně dynamiky tržního hospodářství, což vede ke zvýšení kvality a kultivovanosti podnikatelského prostředí. Tato publikace se řadí k účinným pomocníkům pro ty manažery podnikové a síťové logistiky, kteří si uvědomují důležitost teoretického a praktického ovládání této oblasti pro efektivní rozvoj podniku.
343 Kč
Publikace spadá svým zaměřením do perspektivního oboru zvaného logistika. Tato technickoekonomická disciplína je prioritně zaměřená na procesy spojené s průběhem hmotných toků podnik...
Publikace spadá svým zaměřením do perspektivního oboru zvaného logistika. Tato technickoekonomická disciplína je prioritně zaměřená na procesy spojené s průběhem hmotných toků podnikem. Vstupem ČR do EU, vznikem eurologistiky a vybudováním dopravní infrastruktury, se zvýšily možnosti rozvoje logistiky u nás. Hlavním cílem předkládané monografie je podat ucelený přehled současných, v podnikatelské praxi ověřených a aktuálně využívaných logistických nástrojů, prostředků, postupů a metod, souhrnně označovaných logistické technologie. Publikace je prioritně zaměřena pracovníkům logistiky, logistickým manažerům, členům vrcholového managementu podniků, podnikatelům a jako vhodný studijní materiál studentům vysokých škol.
231 Kč
Smyslem této publikace je podat pokud možno co nejucelenější přehled o jednom z typických projevů hospodářské logistiky, kterým je působení logistických center jakožto nositele komplex...
Smyslem této publikace je podat pokud možno co nejucelenější přehled o jednom z typických projevů hospodářské logistiky, kterým je působení logistických center jakožto nositele komplexních logistických služeb v podmínkách globalizovaného trhu. Internacionalizace, tržní dominance, elektronizace a komputerizace, které sebou nese hospodářský jev zvaný globalizace, představují základní tržní megatrendy, jež dnes v reálném světě ovlivňují veškeré podnikové dění a ještě více tak urychlují dynamiku již v minulosti probíhajících turbulentních změn a jejich řízení v podmínkách chaosu. Právě logistika, její technologie a zejména subjekty, které jsou nositeli logistických služeb, jako je zásobování, doprava, skladování, balení, zákaznický servis apod., mohou svým zákazníkům, to znamená dodavatelům zboží i jejich odběratelům, napomoci současnou situaci známou pod označením „komprese času“ co nejefektivněji zvládnout.Pozornost autorů bude přitom věnována nejen podstatě, významu a historii rozvoje podniků poskytujících logistické služby až do podoby současných logistických center, ale také praktickým aspektům působení těchto logistických podniků včetně informací o aktivitách na globálním trhu, to znamená v českém, evropském a v dalším kontinentálním prostředí. Následující stránky jsou určeny nejširší odborné logistické veřejnosti, především pak manažerům podniků, podnikatelům, logistickým pracovníkům, dopravákům, speditérům, obchodníkům. Na své si jistě přijdou i pedagogové a studenti logisticky, obchodně, ekonomicky a manažersky orientovaných vysokých škol. V neposlední řadě lze publikaci doporučit také všem, které téma logistiky a současná praxe poskytování logistických služeb z jakéhokoliv důvodu zajímá.
303 Kč
Zajištění bezpečnosti občanů prostřednictvím krizového managementu je významným segmentem veřejných politik a také součástí veřejných služeb. Jde přitom o specifickou veřejnou sl...
Zajištění bezpečnosti občanů prostřednictvím krizového managementu je významným segmentem veřejných politik a také součástí veřejných služeb. Jde přitom o specifickou veřejnou službu, která je – na rozdíl od jiných veřejných služeb – jako je zdravotnictví, školství, sociální zabezpečení apod., obtížněji standartizovatelná, vzhledem ke kategoriím nahodilosti a pravděpodobnosti, které souvisejí s možnými hrozbami a riziky. To ovšem neznamená, že by krizový management neměl respektovat omezenost zdrojů, kontext současné restrikce veřejných financí a v řadě případů geopolitický rozměr a nadnárodní charakter generovaných událostí. Ve vztahu k České republice doposud chyběla monografie, v níž by byly podrobně analyzovány případové studie krizového managementu ve vazbě na různé druhy bezpečnostních hrozeb. Vzhledm k této skutečnosti se kolektiv autorů z Ekonomicko-správní fakulty Masarykovy univerzity a z Fakulty sociálních studií Masarykovy univerzity zpracoval studie, které se věnuji reakcím krizového managementu na iniciaci intencionálních hrozeb antropogenního původu, neintencionálních hrozeb antropogenního původu a hrozeb přírodního původu. U každého z druhů hrozeb byly vybrány a publikačně zpracovány důležité konkrétní hrozby, které se dotýkají bezpečnosti ČR.
345 Kč
Výrazné změny globálního podnikatelského prostředí v průběhu 20. a 21. století vedly ke vzniku nových druhů podnikatelských rizik, a potažmo krizí podnikatelských subjektů, s nimiž ...
Výrazné změny globálního podnikatelského prostředí v průběhu 20. a 21. století vedly ke vzniku nových druhů podnikatelských rizik, a potažmo krizí podnikatelských subjektů, s nimiž nebylo dříve počítáno. Díky těmto změnám začíná vystupovat do popředí zájmu řady ekonomů problematika krizového managementu podniku. Záměrem publikace je poskytnout komplexní zpracování problematiky krizového řízení podniku a důraz je přitom kladen na možnosti řešení vzniklých krizových situací v podnicích. Text uvádí čtenáře do problematiky krizového managementu a jeho historického vývoje, vymezuje pojem krize, provádí klasifikací krizových situací, zabývá se jejich vznikem a průběhem a zaměřuje se na manažerskou stránku řízení krizové situace v podniku. Dále jsou probrány otázky krizového plánování a tvorba krizových plánů a scénářů, přiblížena je krizová komunikace a problematika krizového řízení v oblasti veřejné správy. Výklad je doplněn konkrétními příklady z podnikové praxe a případovými studiemi. Publikace je určena vysokoškolským posluchačům se zaměřením na oblast managementu a široké odborné veřejnosti, která má zájem o danou problematiku.
303 Kč
...
Úspěch značky = obchodní úspěch. Život a zánik firmy závisí často na síle a image značky. Omyly při strategickém řízení a tvorbě značky mohou mít fatální význam. V knize, která se stala světovým bestsellerem, přináší autor čtenářům jedinečný a zasvěcený pohled na management, tvorbu a marketing značky. Na skutečných příkladech z praxe posledních desetiletí ukazuje chyby a úspěchy předních světových značek. Český překlad, sestávající ze dvou částí, je kombinovaným vydáním dvou samostatných publikací Brand Royalty (Království značky) a Brand Failures (Chyby a omyly) vydaných anglickým nakladatelstvím Kogan Page. První část poskytuje pohled na to, jak fungují nejúspěšnější světové elitní značky, co vedlo k jednotlivým úspěchům a na čem jsou a byly uvedené úspěchy založeny. Druhá část je věnována největším chybám a omylům jichž se jednotlivé firmy a jejich manažeři dopustili při řízení, marketingu a prezentaci značky a jednotlivých produktů. Mezi jednotlivými kritérii, na které se autor zaměřuje, najdeme vedle finanční úspěšnosti značky, také životnost značky, technologický rozvoj nebo použité způsoby komunikace. Kniha Matta Haiga je neocenitelným zdrojem inspirace a poučení pro brand manažery, marketingové a reklamní pracovníky, podnikatele a studenty na celém světě. Z obsahu 1. části: inovační značky – emoční značky – personální značky – průkopnické značky – designerské značky – zodpovědné značky. Z obsahu 2.části: klasické chyby - ideové chyby – PR omyly – kulturní omyly – expanzivní omyly.
373 Kč
Publikace věnovaná problematice konsolidace účetních závěrek a aplikaci ekvivalenční metody umožní čtenáři zvládnout nejen základní algoritmy potřebné pro sestavení konsolidovanýc...
Publikace věnovaná problematice konsolidace účetních závěrek a aplikaci ekvivalenční metody umožní čtenáři zvládnout nejen základní algoritmy potřebné pro sestavení konsolidovaných účetních výkazů, ale rovněž poskytuje teoretický základ dané problematiky. Text publikace vychází především z aktuálních znění Mezinárodních standardů účetního výkaznictví (IFRS), ale většina problematiky je vysvětlována rovněž v obecné rovině, což činí publikaci odolnější vzhledem ke změnám aktuální podoby účetní standardizace. Kde je to podstatné, je uvedeno srovnání s aktuální úpravou konsolidací v České republice. Kniha obsahuje velké množství jak dílčích, tak i komplexních příkladů, které poskytnou inspiraci pro sestavení konsolidované závěrky v praxi. Přestože rozsah textu jakožto repetitoria a praktika v jednom nedává prostor pro všechny oblasti konsolidace a ekvivalenční metody, publikace umožní čtenáři danou problematiku pochopit a získat vědomosti o tom, jak sestavit konsolidované účetní výkazy. Kniha dobře poslouží jako studijní materiál pro výuku konsolidovaných účetních závěrek na vysokých školách, pro přípravu na vstup do auditorské profese, pro vzdělávání účetních odborníků i pro další formy vzdělávání. Vedoucím účetním pracovníkům pomůže při sestavování konsolidovaných účetních závěrek. Finančním manažerům a jiným ekonomickým vedoucím pracovníkům umožní pochopit podstatu čísel podávaných konsolidovanými výkazy tak, aby volili správná rozhodnutí ve své řídící práci.
723 Kč
V mezidobí let 2002-2006 došlo v České republice k řadě zásadních změn, včetně vstupu do Evropské unie, které významným způsobem ovlivnily ekonomické podmínky a legislativní procesy...
V mezidobí let 2002-2006 došlo v České republice k řadě zásadních změn, včetně vstupu do Evropské unie, které významným způsobem ovlivnily ekonomické podmínky a legislativní procesy v odvětvích, která jsou zařazena do této publikace. Jde o rozšířené a aktualizované vydání textu z roku 2002. Jde tedy o text, který je aktuální a s ohledem na realizované změny v celém národním hospodářství, je odpovídajícím způsobem i rozšířen o ty aspekty, které v roce 2002 nebyly ještě v České republice aplikovány, dostatečně zaváděny do práce, implementovány. Kniha je určena zájemcům o problematiku ekonomiky a řízení těch odvětví národního hospodářství, která jsou z pohledu uspokojování potřeb občanů obvykle zařazována do veřejného sektoru. Je určena především pro pedagogy a studenty vysokých škol, pracovníkům veřejné správy na všech úrovních. Předpokládá základní znalosti vědních oborů veřejná ekonomika a veřejné finance, ze kterých jsou uvedeny jen nejnutnější informace s odkazem na odbornou literaturu, ve které jsou základy veřejné ekonomiky a veřejných financí dostatečně zpracovány. Danou provázaností uvedených vědních oborů je vymezen prostor pro informace, které se čtenáři dostanou prostřednictvím tohoto textu, předpokládaným studiem doporučených literárních pramenů a sledováním informací týkajících se problematiky odvětví veřejného sektoru z masmédií a z informačních zdrojů „správců“ (ministerstev) jednotlivých odvětví v ČR a v zemích EU. Text je členěn do tří základních částí. V první z nich (kapitola 1) jsou uvedeny základní informace z teorie veřejného sektoru, které jsou modifikovány pro potřeby studia následujících kapitol a doplněny o nové poznatky pojednávaného vědního oboru. Druhá část (kapitola 2) představuje souhrn nejdůležitějších nástrojů potřebných pro řízení ekonomiky a plnění poslání všech do textu zařazených odvětví. Jde o veřejnou volbu, kontrolu ve veřejném sektoru, inovace a investice, zadávání veřejných zakázek, výběr veřejných projektů a krizové řízení ve veřejném sektoru včetně upozornění na jeho institucionální aspekty. Prostor není z výše uvedených důvodů věnován základnímu nástroji veřejné ekonomiky, a to veřejným financím, které jsou samostatným předmětem na většině ekonomických fakult. Rovněž nejsou pojednávány ty nástroje, které jsou zaměřeny na institucionální stránku procesů ve veřejném sektoru (příkladně marketing, lidské zdroje, management, rozpočetnictví, účetnictví, daně apod.), kterým je v dostatečném množství věnována samostatná odborná literatura. Třetí část (kapitoly 3-8) se věnuje rozboru problematiky ekonomiky a řízení jednotlivých odvětví, která jsou pro větší přehlednost seřazena do šesti bloků s vazbou na uspokojování finálních potřeb, tj. blok odvětví společenských potřeb, blok odvětví rozvoje člověka, blok odvětví poznání a informací, blok odvětví technické infrastruktury, blok odvětví privátních statků podporovaných z veřejných rozpočtů a šestý blok existenčních jistot. Autorsky se na zpracování textu podíleli odborníci, kteří se danou problematikou průběžně zabývají.
377 Kč
Popisují dalších devadesát nástrojů efektivního řízení a společně s předcházejícími dvěma díly Manažerských technik tak nabízejí úctyhodný soubor 240 stručně a jednoduše pop...
Popisují dalších devadesát nástrojů efektivního řízení a společně s předcházejícími dvěma díly Manažerských technik tak nabízejí úctyhodný soubor 240 stručně a jednoduše popsaných moderních manažerských praktik. Kniha je opět rozdělena do čtyř částí: Plánování, Organizování, Vedení a Kontrolování, kde v deseti kapitolách představuje základní myšlenky, principy a postupy různých manažerských technik. Srozumitelnost a praktičnost této publikace ji předurčuje stát se užitečnou příručkou, kterou využije každý, kdo má něco společného s organizováním, jednáním s lidmi nebo jejich vedením.
125 Kč
...
Kniha popisuje sedmdesát ve světě s úspěchem používaných manažerských technik. Autor čerpá z poznatků světově uznávaných odborníků posledních desetiletí i z vlastních zahraničních a domácích zkušeností. Publikace rozčleněná do tří částí: Plánování, Vedení a Organizování obsahuje popisy jednotlivých technik, příklady i praktické rady, případové studie a kontrolní otázky.
142 Kč
rozebráno
Publikace z rukou zkušených konzultantů je pojata jako učebnice, která jasným a poutavým způsobem provádí čtenáře veškerou problematikou řízení. Od nástinu historického vývoje mana...
Publikace z rukou zkušených konzultantů je pojata jako učebnice, která jasným a poutavým způsobem provádí čtenáře veškerou problematikou řízení. Od nástinu historického vývoje managementu přecházejí autoři k vysvětlení jednotlivých fází řízení (plánování, organizování, vedení a kontrolování), dále podávají stručný výklad hlavních oblastí managementu (strategické řízení, marketing, finanční řízení, řízení lidských zdrojů, řízení změn, krizové řízení, řízení informací, řízení jakosti) a vysvětlují, jak používat manažerských dovedností (vedení porad, vedení týmů, komunikování, prezentování, řešení problémů, řízení času, atd). Řešení řady případových studií ze současného života českých a slovenských firem dává nahlédnout do poradenského know-how. Každá kapitola je mimo to opatřena otázkami, jejich řešením, přehledem základních pojmů a shrnutím.
666 Kč
rozebráno