Soubor pracovních listů určených pro pacienty po mozkové příhodě, traumatu mozku či jiném poškození, které způsobilo obtíže v komunikaci, artikulaci, obecně jazykovém vyjadřování....
Soubor pracovních listů určených pro pacienty po mozkové příhodě, traumatu mozku či jiném poškození, které způsobilo obtíže v komunikaci, artikulaci, obecně jazykovém vyjadřování. Listy obsahují cvičení z oblasti slovních automatismů, grafomotoriky, her se slovy, doplňování háčků a čárek, koncových hlásek, rýmů apod. Jsou skvělou pomůckou při nároční rehabilitaci, bohatým zdrojem podnětů a nápadů. Své využití najdou i při práci s lidmi s demencí.
Průkopnický přístup k výchově dětí od celonárodně uznávaného pedagoga Alfieho Kohna, který rodičům nabízí „hodnotné výchovné postupy přispívající k tomu, aby z dětí vyrostl...
Průkopnický přístup k výchově dětí od celonárodně uznávaného pedagoga Alfieho Kohna, který rodičům nabízí „hodnotné výchovné postupy přispívající k tomu, aby z dětí vyrostli vnímaví a zodpovědní lidé“. (Adele Faberová, známá autorka v New York Times). Kohn tvrdí, že jednou ze základních potřeb dítěte je být bezpodmínečně milováno, tedy vědět, že bude přijímáno, i když něco zkazí nebo se mu něco nepovede. Jenže konvenční přístup k výchově dětí, založený na trestech, na odpírání pozornosti, odměnách (včetně pozitivního posilování, neustálého či nepřiměřeného chválení) a dalších způsobech kontroly, naučí děti, že jsou milovány pouze tehdy, když nás potěší nebo když nám zaimponují svým výkonem. Kohn uvádí řadu cenných poznatků z většinou málo známých výzkumů, které se podrobně zabývají škodami napáchanými tím, že vedeme děti k přesvědčení, že si náš souhlas musejí zasloužit. Přesně tak totiž na děti fungují běžně používané kázeňské metody, přestože většina rodičů vlastně takovou lekci svým dětem vůbec uštědřit nechtěla. Bezpodmínečné rodičovství ale není jen další knihou o poslušnosti – jen proto, že se zabývá také tím, jak rodiče o svých dětech uvažují, jaké z nich mají pocity a jak s nimi jednají. Vyzývá nás k tomu, abychom přehodnotili ty nejběžnější předpoklady výchovy dětí, a ještě nabízí řadu praktických strategií směřujících k chování, při němž přestaneme „něco dělat jim“ a místo toho budeme „něco dělat s nimi“. Radí, jak nahradit chválu bezpodmínečnou podporou, kterou děti potřebují, aby z nich vyrostli zdraví, vnímaví a zodpovědní lidé. Tento novátorský text, zpochybňující zavedené modely výchovy, vede čtenáře k tomu, aby se znovu začali spoléhat především na své zdravé instinkty a inspirovali se jimi ve své touze stát se lepšími rodiči.
Efektivní fungování sektoru veřejné správy je dlouhodobě diskutovanou otázkou, kdy se poukazuje zejména na systémovou neefektivnost, neuplatňování nových přístupů v řízení organiza...
Efektivní fungování sektoru veřejné správy je dlouhodobě diskutovanou otázkou, kdy se poukazuje zejména na systémovou neefektivnost, neuplatňování nových přístupů v řízení organizací veřejné správy, kdy mnohdy setrvávají zavedené pracovní postupy a neefektivní procesy. Jako příspěvek k řešení této otázky si tato publikace dovoluje předložit výsledky zkoumání v oblasti efektivnosti fungování veřejné správy na základě poznávání a hodnocení jak předpokladů pro výkon činností veřejné správy, tak i z pohledů komplexního řízení kvality procesů ve vybraných organizacích. Zkoumání bylo provedeno mezi pracovníky organizací veřejné správy a mezi klienty. Byly zjišťovány názory respondentů na jednotlivé otázky z oblasti nehmotného kapitálu organizací, a to lidského, organizačního, zákaznického, informačního, inovačního a výkonnosti pracovníků.
Letadlové motory, které se v současné době používají pro pohon dopravních letounů, můžeme podle jejich pracovního procesu rozdělit na motory turbinové a motory pístové. U obou těchto...
Letadlové motory, které se v současné době používají pro pohon dopravních letounů, můžeme podle jejich pracovního procesu rozdělit na motory turbinové a motory pístové. U obou těchto motorů je základem změna chemické energie, obsažené v palivu, na energii tepelnou, která se následně využije v další změně na energii mechanickou. Vlastní tahovou sílu, která se využívá k pohonu letounů, zajišťuje u pístových motorů vrtule, která urychluje proud vzduchu, obtékající motor...
Tento učební text je zpracován především dle požadavků JAR-66. Osnova požadavků dle tohoto předpisu je však rozdělena a členěna jinak, než je ve většině případů z pedagogického ...
Tento učební text je zpracován především dle požadavků JAR-66. Osnova požadavků dle tohoto předpisu je však rozdělena a členěna jinak, než je ve většině případů z pedagogického hlediska obvyklé a tyto texty toto členění dle JAR-66 respektují. To má v některých případech za následek oddělení spolu souvisejících části do různych kapitol dle osnovy předpisu JAR-66. Součástmi této předmluvy jsou požadavky na základní znalosti, seznam studijních modulů a obsah studijního modulu Aerodynamika, konstrukce a systémy letadel dle předpisu JAR-66. S ohledem na to, že základním komunikačním jazykem v letectví je angličtina, byly ponechány u obrázků převzatých z anglických podkladů jejich originální legendy pro rozšíření znalosti odborné letecké anglické terminologie z této oblasti.
Učební text je zpracován především dle požadavků JAR-66. Osnova požadavků dle tohoto předpisu je však rozdělena a členěna jinak, než je ve většině případů z pedagogického hledis...
Učební text je zpracován především dle požadavků JAR-66. Osnova požadavků dle tohoto předpisu je však rozdělena a členěna jinak, než je ve většině případů z pedagogického hlediska obvyklé a tyto texty toto členění dle JAR-66 respektují. To má v některých případech za následek oddělení spolu souvisejících části do různých kapitol dle osnovy předpisu JAR-66. Součástmi této předmluvy jsou požadavky na základní znalosti, seznam studijních modulů a obsah studijního modulu Materiály a základní strojní součásti dle předpisu JAR-66.
Vztahy mezi životním prostředím a bezpečností nabývají stále více na významu. Ať už na vztahy pohlížíme optikou lidské bezpečnosti a kvality života, nebo je vnímáme jako zdroje po...
Vztahy mezi životním prostředím a bezpečností nabývají stále více na významu. Ať už na vztahy pohlížíme optikou lidské bezpečnosti a kvality života, nebo je vnímáme jako zdroje potencionálních ozbrojených konfliktů a nestability společnosti. V posledních několika letech klimatická změna, neudržitelná spotřeba přírodních zdrojů, ztráta biologické rozmanitosti, šíření invazivních druhů rostlin a živočichů a řada dalších environmentálních hrozeb přestala být výhradním zájmem strategií udržitelného rozvoje (které bezpečnostní aspekty řeší jen okrajově), a tato témata se stávají v řadě zemí, včetně České republiky, součástí bezpečnostních politik. Kniha Environmentální bezpečnost reaguje na tuto skutečnost a přináší nejnovější ucelené informace o problematice environmentální bezpečnosti, jak ji v současnosti chápou přední světoví odborníci na danou problematiku. Zabývá se historií vzniku konceptu, historickými i aktuálními problémy v oblasti surovinové, energetické, biologické a environmentální bezpečnosti, analyzuje bezpečnostní strategie vybraných zemí a seznamuje s nástroji environmentální bezpečnosti v kontextu České republiky.
Kvůli velkému množství informací, které je třeba se v současné době naučit (zejména na středních školách), ztrácíme čas na přemýšlení. Nastává paradoxní situace - zatímco do...
Kvůli velkému množství informací, které je třeba se v současné době naučit (zejména na středních školách), ztrácíme čas na přemýšlení. Nastává paradoxní situace - zatímco dospívající jsou vývojově připravení na řešení problémů, odhalování souvislostí a kladení otázek, ve škole se musí naučit takové množství faktů, že se celé učení promění v memorování, kdy jediným aktivním psychickým procesem je mechanická paměť. V důsledku si žáci pamatují informace do prvního testu nebo zkoušení, a pak je zase rychle zapomenou. Přitom když vzpomínáme na učitele, kteří pro nás byli významnými dospělými a možná i ovlivnili naší volbu profesní kariéry, často jsou to právě učitelé, kteří byli přísní, nároční, ale také nás nutili o okolním světě přemýšlet a ukazovali nám, jak svět kolem nás funguje. Při jejich hodinách šlo o více, než jen zapsat si do sešitu přesně to, co bylo řečeno. Ani při zkoušení nestáli o pouhé „papouškování“, ale ptali se tak, že žáci byli nuceni odpověŹ promyslet. Právě to buduje v žácích zájem o určitý předmět, ale také významně saturuje jejich vývojové potřeby - alespoň co se týká kognitivního rozvoje. Kniha vychází teoretických přístupů pedagogické, kognitivní i obecné psychologie, které propojuje se současnou pedagogickou praxí. Poukazuje na to, jak teorie, kterou mnohdy pokládáme za suché a nezáživné, významně ovlivňují způsob praktické práce s dospívajícími. Text doplňují případové studie, konkrétní příklady z praxe i představení některých metod a přístupů, které se cíleně věnují rozvoji poznávání dětí a dospívajících a mohou představovat inspiraci pro jejich vychovatele. Knihu využijí učitelé druhého stupně základních škol, učitelé středních škol i osmiletých gymnázií, rodiče a další vychovatelé dospívajících, poradenští pracovníci.