Tato kniha z oblasti time managementu přináší zcela nový pohled na efektivní využití času pomocí 21 jednoduchých pravidel, která používají úspěšní lidé po celém světě. Přestaň...
Tato kniha z oblasti time managementu přináší zcela nový pohled na efektivní využití času pomocí 21 jednoduchých pravidel, která používají úspěšní lidé po celém světě. Přestaňte odkládat nepříjemné úkoly a získejte tak více času pro svůj šťastný život! V knize Snězte tu žábu vám úspěšný kouč a lektor time managementu Brian Tracy ukáže cestu, jak skončit s odkládáním a udělat důležité věci ještě dnes. Změňte způsob svého myšlení a dosáhněte tak svých vytoužených cílů! Tak už snězte tu žábu! Užíváním metafory „snězte tu žábu“ vás Brian Tracy naučí, jak se zbavit těch nejnáročnějších úkolů a zorganizovat si čas.
272 Kč
Novelizované znění publikace poskytuje komplexní znění všech právních předpisů nebo jejich částí, které se týkají poskytování platu zaměstnancům ve veřejných službách a správ...
Novelizované znění publikace poskytuje komplexní znění všech právních předpisů nebo jejich částí, které se týkají poskytování platu zaměstnancům ve veřejných službách a správě a státním zaměstnancům s aktuálním zařazením všech prací a správních činností vykonávaných zaměstnanci a státními zaměstnanci do platových tříd. Způsob zpracování publikace Publikace poskytuje orientaci formou komentářů k některým problematickým postupům při zařazování zaměstnanců nebo služebních míst do platových tříd. Důraz je položen na změny, ke kterým došlo v příslušných částech zákoníku práce a zákona o státní službě a v nařízeních vlády o platových poměrech zaměstnanců nebo státních zaměstnanců, o katalogu prací ve veřejných službách a správě a nařízení vlády o katalogu správních činností, od posledního vydání publikace.
774 Kč
Tato unikátní průřezová příručka je určena všem uživatelům, kteří se v praxi zabývají personalistikou, tedy nejen personalistům a mzdovým účetním, kteří jejich práci často sup...
Tato unikátní průřezová příručka je určena všem uživatelům, kteří se v praxi zabývají personalistikou, tedy nejen personalistům a mzdovým účetním, kteří jejich práci často suplují nebo vykonávají v rámci kumulované funkce, ale např. i manažerům, podnikovým právníkům, vedoucím zaměstnancům na všech stupních řízení, účetním, asistentům, odborovým funkcionářům či majitelům firem. Podrobněji k obsahu Čtenář v této publikaci získá přehledně vysvětlené informace z oblasti ochrany osobních údajů, zejména prostřednictvím praktického a konkrétního návodu, jak správně zpracovávat osobní údaje uchazečů o zaměstnání i zaměstnanců. Samostatná kapitola je věnována problematice ochrany oznamovatelů (whistleblowing). Právní úprava totiž stanoví zaměstnavatelům povinnosti přijímat a vyřizovat oznámení zaměstnanců a dalších osob o možném protiprávním jednání u zaměstnavatele a chránit tyto oznamovatele před tzv. odvetnými opatřeními. Samozřejmostí je nezbytný přesah do bezprostředně souvisejících právních oblastí, jako jsou pracovní právo (vznik, změny a skončení pracovního poměru nebo pracovněprávních vztahů založených dohodou o pracovní činnosti a dohodou o provedení práce, pracovní doba a doba odpočinku, překážky v práci, dovolená), personální evidence (vedení osobního spisu), odměňování a jeho důsledky v dani z příjmů a odvodech, bezpečnost a ochrana zdraví při práci (zdůrazněna je zejména problematika školení zaměstnanců a pracovnělékařské prohlídky). Další podrobně rozpracované související oblasti, které by měl personalista znát Publikace se zabývá rovněž vztahy zaměstnavatelů k Úřadu práce, orgánům inspekce práce, ČSSZ, zdravotním pojišťovnám, finančním úřadům a odborovým organizacím. Spolehnout se na ni mohou personalisté i v oblasti zaměstnaneckých benefitů, které jsou v souvislosti se změnami, které přinesl konsolidační balíček nově přepracovány s důrazem na jejich ekonomickou výhodnost a praktické zkušenosti s výklady odvodů daně z příjmu a pojistného. Rozsáhlá kapitola řeší problematiku zaměstnávání úředníků ve veřejné správě, specifika státní služby, zahraniční služby, zaměstnanců příspěvkových organizací i početné skupiny zaměstnanců ve školství. Nejaktuálnější informace zohledňující platnou legislativu Výklad v publikaci vychází z právního stavu platného k 1. 1. 2025, a zohledňuje tedy veškeré legislativní novinky uplynulého období, především tzv. letní novelu zákoníku práce, která přinesla změny např. v oblasti odměňování nebo pracovní doby, tzv. flexibilní novelu zákoníku práce, jež má zpružnit pracovní trh a zahrnuje významné změny zavedených pracovněprávních institutů, jako jsou zkušební doba, výpovědní doba, odstupné apod., či novelu zákona o úřednících územních samosprávných celků, která přinesla obsáhlé změny v oblasti vzdělávání úředníků. Kromě nových redukčních hranic pro náhradu mzdy, platu nebo odměnu z dohody poskytovanou zaměstnancům v prvních 14 dnech jejich dočasné pracovní neschopnosti (karantény) v roce 2025 bude prezentován i nový postup stanovení této náhrady v případech, kdy si zaměstnanec v dohodě se zaměstnavatelem od 1. ledna 2025 rozvrhuje pracovní dobu sám. Personalisté jistě ocení 36 podrobně zpracovaných vzorů nejčastěji používaných pracovněprávních písemností. Tato unikátní průřezová příručka je určena všem uživatelům, kteří se v praxi zabývají personalistikou, tedy nejen personalistům a mzdovým účetním, kteří jejich práci často suplují nebo vykonávají v rámci kumulované funkce, ale např. i manažerům, podnikovým právníkům, vedoucím zaměstnancům na všech stupních řízení, účetním, asistentům, odborovým funkcionářům či majitelům firem. Podrobněji k obsahu Čtenář v této rozsáhlé publikaci získá přehledně vysvětlené informace z oblasti ochrany osobních údajů, zejména prostřednictvím praktického a konkrétního návodu, jak správně zpracovávat osobní údaje uchazečů o zaměstnání i zaměstnanců. Samozřejmostí je nezbytný přesah do bezprostředně souvisejících právních oblastí, jako jsou pracovní právo (vznik, změny a skončení pracovního poměru nebo pracovněprávních vztahů založených dohodou o pracovní činnosti a dohodou o provedení práce, pracovní doba a doba odpočinku, překážky v práci, dovolená), personální evidence (vedení osobního spisu), odměňování a jeho důsledky v dani z příjmů a odvodech, bezpečnost a ochrana zdraví při práci (zdůrazněna je zejména problematika školení zaměstnanců a pracovnělékařské prohlídky). Další podrobně rozpracované související oblasti, které by měl personalista znát Publikace se zabývá rovněž vztahy zaměstnavatelů k Úřadu práce, orgánům inspekce práce, ČSSZ, zdravotním pojišťovnám, finančním úřadům a odborovým organizacím. Samostatná kapitola je věnována problematice ochrany oznamovatelů (whistleblowing). Právní úprava totiž stanoví zaměstnavatelům povinnosti přijímat a vyřizovat oznámení zaměstnanců a dalších osob o možném protiprávním jednání u zaměstnavatele a chránit tyto oznamovatele před tzv. odvetnými opatřeními. Novinka letošního vydání! Zcela nově zpracovaná je kapitola věnovaná problematice zaměstnaneckých benefitů, které jsou v souvislosti se změnami, jež přinesl konsolidační balíček, nově přepracovány s důrazem na jejich ekonomickou výhodnost a praktické zkušenosti s výklady odvodů daně z příjmů a pojistného. Rozsáhlá kapitola řeší problematiku zaměstnávání úředníků ve veřejné správě, specifika státní služby, zahraniční služby, zaměstnanců příspěvkových organizací i početné skupiny zaměstnanců ve školství. Nejaktuálnější informace zohledňující platnou legislativu Výklad v publikaci vychází z právního stavu platného k 1. 2. 2025, a zohledňuje tedy veškeré legislativní novinky uplynulého období, především tzv. letní novelu zákoníku práce (označovanou jako ValMech), která přinesla změny např. v oblasti odměňování nebo pracovní doby, ale upozorňuje už rovněž na tzv. flexibilní novelu zákoníku práce, jež má zpružnit pracovní trh a zahrnuje významné změny zavedených pracovněprávních institutů, jako jsou zkušební doba, výpovědní doba, odstupné apod. Zohledněny jsou i další novely schválené za uplynulé období, či očekávané již v brzké době – např. novela zákona o státní službe či novela zákona o úřednících územních samosprávných celků, která přinesla obsáhlé změny v oblasti vzdělávání úředníků. Kromě nových redukčních hranic pro náhradu mzdy, platu nebo odměnu z dohody poskytovanou zaměstnancům v prvních 14 dnech jejich dočasné pracovní neschopnosti (karantény) v roce 2025 bude prezentován i nový postup stanovení této náhrady v případech, kdy si zaměstnanec v dohodě se zaměstnavatelem od 1. ledna 2025 rozvrhuje pracovní dobu sám. Obsahuje celou řadu vzorů důležitých písemností používaných personalisty Personalisté jistě ocení cca 45 podrobně zpracovaných vzorů nejčastěji používaných pracovněprávních písemností, které mohou ihned využít pro svou práci bez nutnosti další konzultace s firemním právníkem.
860 Kč
Příručka obsahuje výklad k jednotlivým ustanovením zákona č. 187/2006 Sb., o nemocenském pojištění, doplněný řadou praktických příkladů, které pomohou uživatelům příručky lép...
Příručka obsahuje výklad k jednotlivým ustanovením zákona č. 187/2006 Sb., o nemocenském pojištění, doplněný řadou praktických příkladů, které pomohou uživatelům příručky lépe pochopit záludnosti ve výpočtech a zorientovat se v nároku na nemocenské dávky. Zároveň je v knize zařazen i výklad k poskytování náhrady mzdy zaměstnavatelem v období prvních 14 dnů trvání dočasné pracovní neschopnosti. Novinky v oblasti nemocenského pojištění v roce 2025, které by mzdová účetní měla znát Tato kvalitní publikace přináší podrobný výklad ke změnám v oblasti nemocenského pojištění, ke kterým došlo v roce 2024, ale i těm platným pro rok 2025. Významnou změnou je zavedení elektronického předávání údajů, obdobně jako u eNeschopenky, uváděných lékaři nebo školskými zařízeními pro účely poskytování ostatních dávek nemocenského pojištění. Mění se i systém uplatňování nároku na dávky pojištěnci. Další zásadní změny se týkají ošetřovného, dlouhodobého ošetřovného a peněžité pomoci v mateřství a povinností zaměstnavatelů. Od ledna 2025 se mění hranice příjmů pro povinnou účast na nemocenském pojištění z 4 000 Kč na 4 500 Kč. Mějte příručku po ruce a budete si vždy vědět rady. V této příručce jsou podrobně popsány nové změny a doplněny některé dosavadní výklady nemocenského pojištění. To platí rovněž pro druhou část příručky, která se týká těch ustanovení zákoníku práce, jimiž se upravuje náhrada mzdy, platu nebo odměny z dohody v prvních 14 kalendářních dnech dočasné pracovní neschopnosti nebo karantény.
524 Kč
„Dohodáři“ nebo též „brigádníci“. Takto bývají v praxi často označováni zaměstnanci, kteří konají pro zaměstnavatele práci nikoliv v pracovním poměru, ale na základě dohod...
„Dohodáři“ nebo též „brigádníci“. Takto bývají v praxi často označováni zaměstnanci, kteří konají pro zaměstnavatele práci nikoliv v pracovním poměru, ale na základě dohody o pracovní činnosti nebo dohody o provedení práce. Právní úprava dohod je přitom ve srovnání s právní úpravou pracovního poměru podstatně flexibilnější a vyznačuje se řadou specifik, na která je potřeba v praxi pamatovat. Zásadní změny u dohod po novele zákoníku práce To platí i poté, co tzv. transpoziční novela zákoníku práce od 1. 10. 2023 a 1. 1. 2024 mnoho rozdílů mezi pracovním poměrem a zmíněnými dohodami setřela. I „dohodářům“ tak přísluší např. právo na dovolenou, na pracovní volno při překážkách v práci nebo na příplatek za práci v sobotu a v neděli. Zaměstnavatel jim až na výjimky musí předem písemně rozvrhnout pracovní dobu a evidovat ji. Zapomenout nesmí ani na omezení maximální délky směny nebo nepřetržité odpočinky. Pozor na nové povinnosti ohledně dohod! Složitější než doposud je navíc zaměstnávání na dohodu o provedení práce. S účinností od 1. 7. 2024 mají totiž zaměstnavatelé novou oznamovací povinnost vůči územní správě sociálního zabezpečení. Od 1. 1. 2025 by pak měla platit zcela nová pravidla pro odvod pojistného z příjmů zaměstnance činného na základě této dohody. Byť není vyloučeno, že v tomto ohledu dojde ještě ke změně (uvažuje se, že účinnost právní úpravy bude odložena), i v současné době má dohoda o provedení práce co do odvodu pojistného speciální režim. Přehledný výklad kompletní problematiky dohod Předkládaná publikace chce být (nejen zaměstnavatelům) komplexním průvodcem právní úpravou dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr po všech výše uvedených změnách. Pozornost je v ní věnována především pracovněprávním otázkám – od vzniku pracovněprávního vztahu založeného dohodou až k možnostem jeho skončení, přes otázky spojené s pracovní dobou a dobou odpočinku, překážkami v práci, odměňováním nebo dovolenou až k tomu, jaké sankce hrozí za porušení stanovených povinností. V návaznosti na to rozebírá též aktuální daňové souvislosti a samozřejmě problematiku odvodu pojistného na veřejné zdravotní pojištění a pojistného na sociální zabezpečení. Autoři publikace Autorský kolektiv se skládá z odborníků, kteří se uvedenou problematikou intenzivně zabývají, publikují o ní v odborných časopisech a umí se na ni podívat prakticky.
555 Kč
Kniha poskytuje komplexný pohľad na princípy strategického manažmentu, jeho kľúčové koncepty a nástroje, ktoré podniky využívajú na dosiahnutie dlhodobých cieľov a udržanie konkurenč...
Kniha poskytuje komplexný pohľad na princípy strategického manažmentu, jeho kľúčové koncepty a nástroje, ktoré podniky využívajú na dosiahnutie dlhodobých cieľov a udržanie konkurenčnej výhody. Zvýšená pozornosť je venovaná integrácii inovácií do strategického plánovania, čo umožňuje podnikom pružne sa prispôsobiť meniacim sa trhovým podmienkam a efektívne riadiť procesy digitálnej transformácie a udržateľnosti. V knihe sú predstavené rôzne modely a rámce, ktoré manažérom pomôžu pri rozhodovaní vhodného rozvoja inovačnej kultúry a správneho načasovania pre zavádzanie nových technológií, výrobkov a postupov. Súčasťou knihy sú prípadové štúdie z reálnych podnikov, ktoré ilustrujú praktické aplikácie stratégií v rôznych odvetviach, a tým ponúkajú čitateľom cenné poznatky o riadení inovácií, správnom načasovaní a moderných prístupoch k ich realizácii. Kombinácia teoretických základov s praktickými príkladmi predstavuje užitočný nástroj pre podnikateľov, manažérov a študentov, ktorí chcú pochopiť, ako efektívne, cieľavedome využívať strategické a inovačné nástroje na zlepšenie výkonnosti organizácie a zabezpečenie jej trvalého úspechu v súčasnom konkurenčnom prostredí.
409 Kč
Tato unikátní průřezová příručka je určena všem uživatelům, kteří se v praxi zabývají personalistikou, tedy nejen personalistům, ale např. i manažerům, podnikovým právníkům, ve...
Tato unikátní průřezová příručka je určena všem uživatelům, kteří se v praxi zabývají personalistikou, tedy nejen personalistům, ale např. i manažerům, podnikovým právníkům, vedoucím zaměstnancům na všech stupních řízení, účetním, asistentům, odborovým funkcionářům či majitelům firem. Čtenář získá prakticky a přehledně vysvětlené informace z oblasti ochrany osobních údajů, zejména prostřednictvím praktického a konkrétního návodu, jak správně zpracovávat osobní údaje uchazečů o zaměstnání i zaměstnanců. Personalistika od A do Z, ale hlavně pro každodenní praxi Novinkou v tomto vydání je samostatná kapitola věnovaná problematice ochrany oznamovatelů (whistleblowing), když nová právní úprava stanoví zaměstnavatelům povinnosti přijímat a vyřizovat oznámení zaměstnanců a dalších osob oznamujících možné protiprávní jednání u zaměstnavatele. Zaměstnavatelé jsou nově povinni zajistit, aby oznámení o možném protiprávním jednání byla předepsanými postupy řádně přijata, posouzena a jsou-li důvodná, byla přijata opatření za účelem prevence nebo napravení protiprávního stavu, a to při zachování důvěrnosti poskytnutých informací, dokladů a totožnosti oznamovatelů a dalších chráněných osob. Čtenářům se dostává rovněž výklad o související ochraně oznamovatelů před odvetnými opatřeními, což na jedné straně může přispět k eliminaci vybrané protiprávní činnosti, na druhé straně to pro zaměstnavatele může znamenat komplikaci při změnách pracovních podmínek, odměňování anebo propouštění zaměstnanců. Mějte přehled o všem, co s prací personalisty rovněž souvisí Samozřejmostí je nezbytný přesah do bezprostředně souvisejících právních oblastí, jako jsou pracovní právo (vznik, změny a skončení pracovního poměru, pracovní doba a doba odpočinku, překážky v práci, dovolená), personální evidence (vedení osobního spisu a zpracování osobních údajů), odměňování, bezpečnost a ochrana zdraví při práci (zdůrazněna je problematika školení zaměstnanců a pracovnělékařské prohlídky). Publikace se zabývá rovněž vztahy zaměstnavatelů k Úřadu práce, orgánům inspekce práce, ČSSZ, zdravotním pojišťovnám a odborovým organizacím. Spolehnout se na ni mohou personalisté i v oblasti zaměstnaneckých benefitů – ty jsou rozebrány velice podrobně včetně aktuálních trendů a možnosti daňových odpočtů a slev uplatnitelných měsíčně. Rozsáhlá kapitola řeší problematiku zaměstnávání úředníků ve veřejné správě, specifika státní služby, zahraniční služby, zaměstnanců příspěvkových organizací i početné skupiny zaměstnanců ve školství. Samozřejmostí je zahrnutí legislativních novinek pro rok 2024 Výklad v publikaci vychází z právního stavu platného k 1. 1. 2024 a zohledňuje tedy veškeré legislativní novinky uplynulého období, zejména tzv. transpoziční novelu zákoníku práce, která přinesla změny v celé řadě oblastí, zejména v oblasti dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr, práce na dálku a slaďování soukromého a pracovního života. Nevíte, jak sepsat některé dokumenty? Máme pro vás podrobné vzory! Personalisté jistě ocení 36 podrobně zpracovaných vzorů nejčastěji používaných pracovněprávních písemností.
806 Kč
rozebráno
Autor populárnych kníh o manažmente a osobnom rozvoji Thomas Fritzsche opisuje sedem rôznych stratégií, ako si ochrániť a posilniť vlastnú mentálnu kondíciu. Sedem pilierov stresového man...
Autor populárnych kníh o manažmente a osobnom rozvoji Thomas Fritzsche opisuje sedem rôznych stratégií, ako si ochrániť a posilniť vlastnú mentálnu kondíciu. Sedem pilierov stresového manažmentu je postavených na sebe a sú vzájomne prepojené. Tvoria účinnú ochranu pred záťažou pracovného a súkromného každodenného života. V prístupnej príbehovej forme môžete sprevádzať Achima Bohna a Martina Dampfa na ich krkolomnej ceste k lepšej mentálnej forme. Kniha vám pomôže účinne chrániť samých seba pred typickými prípadmi stresu pracovného sveta. Stresový manažment a rovnováha medzi prácou a životom sú témy, ktoré teraz riešime takmer so všetkými našimi klientmi. Pri takejto diskusii ma jeden z nich upozornil na túto knihu. Hneď ma zaujalo sedem pilierov stresového manažmentu: 1. Lupa: Aké zlé to skutočne je? 2. Kladivo: Poraziť stresory 3. Páka: Rozpoznať hodnotiace filtre 4. Diaľkový ovládač: Vypnúť predstavivosť 5. Padák: Zniesť telo dolu 6. Reflektor: Nasadenie autohypnózy 7. Lopta: Naplánovanie pozitívnych aktivít V takejto výstižnej štruktúre sa so zvládaním stresu a jeho prevenciou dobre pracuje.”
322 Kč
skladem
”Patrick Lencioni sa v ďalšom bestselleri v štýle manažérskej bájky zameriava na vyliečenie jedného z najboľavejších problémov moderného biznisu, ktorý je zároveň aj najzanedbávane...
”Patrick Lencioni sa v ďalšom bestselleri v štýle manažérskej bájky zameriava na vyliečenie jedného z najboľavejších problémov moderného biznisu, ktorý je zároveň aj najzanedbávanejší. Tým problémom sú zlé a neproduktívne stretnutia. A to, čo navrhuje, je veľmi jednoduché a zároveň veľmi revolučné. Casey McDaniel, zakladateľ a CEO spoločnosti Yip Software, sa ocitol v pasci problému, ktorý sám spôsobil, ale nevie, ako z neho von. Ani netuší, koho by mohol požiadať o pomoc. Jeho zamestnanci mu nepomôžu. Oni sú z jeho mučivých porád frustrovaní ešte viac ako on sám. Do jeho sveta však vstúpi nečakaný poradca, Will Petersen. Vymyslí a navrhne nekonvenčný a radikálny spôsob reorganizácie všetkých stretnutí a porád vo firme. Casey je už taký bezradný, že je ochotný počúvať aj mladého Willa. A robí dobre... Lencioni aj v tejto knihe používa fiktívny príbeh na to, aby ilustroval základný model riešenia pálčivého problému firemnej kultúry a zároveň ukázal, ako ho aplikovať v reálnom živote. Kniha Príčina smrti: MÍTING je návodom pre lídrov, ktorí chcú odstrániť zo života firmy mrhanie časom a frustráciu medzi zamestnancami. Mítingy v každej organizácii sa totiž môžu stať vzrušujúcim prostredím vášnivej zaangažovanosti všetkých členov tímu.”
308 Kč
skladem
...
Táto vysokoškolská učebnica v teoretickej rovine vychádza z najnovších poznatkov z manažmentu. Poskytuje súbor vedomostí potrebných na pochopenie teórie manažmentu a osobitostí zdravotníctva ako nevýrobného odvetvia národnej ekonomiky. Obsahovú náplň učebnice tvoria štyri relatívne samostatné kapitoly zamerané na identifikáciu klasických a moderných prístupov k manažmentu, na objasnenie základných ekonomicko-manažérskych pojmov, na analýzu práce manažérov vrátane základných manažérskych funkcií, ako aj na kvalitu a špecifiká zdravotníckych služieb. Súčasťou učebnice sú aj kontrolné úlohy, na základe ktorých si študenti môžu zopakovať učivo z každej kapitoly. Je žiaduce, aby získané teoretické vedomosti vedeli budúci zdravotnícki pracovníci prakticky uplatňovať v rôznych typoch zdravotníckych organizácií.
215 Kč
skladem
Táto kniha vás krok za krokom prevedie procesom efektívneho hľadania zamestnania a stane sa nevyhnutným pomocníkom na vašej ceste k nájdeniu a získaniu ideálnej práce. Zahŕňa všetko potr...
Táto kniha vás krok za krokom prevedie procesom efektívneho hľadania zamestnania a stane sa nevyhnutným pomocníkom na vašej ceste k nájdeniu a získaniu ideálnej práce. Zahŕňa všetko potrebné od prípravy cez vyhľadávanie voľných pracovných miest až po návod, ako urobiť skvelý dojem pri pracovnom pohovore. Obsahuje tiež ukážky životopisov, sprievodných e-mailov a ďalších dokumentov.
356 Kč
skladem
Publikace jednoduchým způsobem objasňuje principy řízení projektů a manažerské práce. Obsahuje praktická cvičení a tipy, které vás provedou problematikou úspěšného řízení projekt...
Publikace jednoduchým způsobem objasňuje principy řízení projektů a manažerské práce. Obsahuje praktická cvičení a tipy, které vás provedou problematikou úspěšného řízení projektu od jeho vzniku až po dokončení. Osvojte si nezbytné dovednosti pro časově a finančně efektivní řízení projektů s naší novou příručkou. Využívejte své zkušenosti, aby byl každý váš nový projekt lepší než ten předchozí!
260 Kč
skladem
Tato kniha vám ukáže, jak se stát efektivním manažerem. Poradí, jak prostřednictvím motivace, odměňování a správného vedení dostat z pracovníků to nejlepší. Příručka obsahuje ta...
Tato kniha vám ukáže, jak se stát efektivním manažerem. Poradí, jak prostřednictvím motivace, odměňování a správného vedení dostat z pracovníků to nejlepší. Příručka obsahuje také praktická cvičení, šablony a tipy. Najdete v ní též rady pro zlepšování angažovanosti zaměstnanců a zvládání konfliktů. Získejte zásadní manažerské a řídicí dovednosti, které skutečně vedou k výsledkům!
260 Kč
skladem
Tato praktická příručka je určena především personalistům, ale také širšímu okruhu uživatelů, kteří se zabývají personalistikou, např. manažerům a jejich asistentům či asistent...
Tato praktická příručka je určena především personalistům, ale také širšímu okruhu uživatelů, kteří se zabývají personalistikou, např. manažerům a jejich asistentům či asistentkám, podnikovým právníkům, vedoucím zaměstnancům na všech stupních řízení v rámci zaměstnavatele, účetním, odborovým funkcionářům či majitelům firem, popřípade i studentům. Personalistika od A do Z přehledně a srozumitelně. Čtenář v této příručce získá prakticky a přehledně seřazené informace z oblasti ochrany soukromí a osobních údajů, a to nejen formou teoretického přehledu základních pravidel stanovených v nařízení GDPR, ale zejména díky praktickému a konkrétnímu návodu, jak správně zpracovávat osobní údaje uchazečů o zaměstnání i samotných zaměstnanců. Samozřejmostí v této knize je nezbytný přesah do souvisejících právních oblastí, jako jsou pracovní právo (vznik, změny a skončení pracovního poměru, pracovní doba a doba odpočinku, překážky v práci, dovolená), personální evidence (vedení osobního spisu a zpracování osobních údajů), odměňování, bezpečnost a ochrana zdraví při práci (zdůrazněna je problematika školení zaměstnanců a pracovnělékařské prohlídky – podrobně jsou rozebrány změny ve vyhlášce o pracovnělékařských službách č. 79/2013 Sb. provedené vyhláškou č. 452/2022 Sb. účinné od 1. ledna 2023). Publikace se zabývá též vztahy zaměstnavatelů k Úřadu práce ČR, inspekci práce, ČSSZ, zdravotním pojišťovnám a odborům. Spolehnout se na ni mohou personalisté i v oblasti zaměstnaneckých benefitů – ty jsou rozebrány velice podrobně včetně aktuálních trendů v této oblasti stabilizace zaměstnanců. Ke každému konkrétnímu typu benefitu je vždy nad rámec problematiky uvedena možnost daňových odpočtů a slev uplatnitelných měsíčně již od nástupu zaměstnance. Celá rozsáhlá kapitola řeší problematiku zaměstnávání úředníků v územní veřejné správě a státní správě a zaměstnanců příspěvkových organizací, včetně početné skupiny zaměstnanců ve školství. Samostatná podkapitola věnovaná státní službě zohledňuje rovněž novelu zákona o státní službě účinnou od ledna 2023. Zcela nově je zařazen rovněž výklad zákona o zahraniční službě, a to přímo zpracovaný jednou z jeho spoluautorek Mgr. Ivetou Chmielovou Dalajkovou, LL.M. Aktuální legislativní rámec zohledňující veškeré změny právních předpisů. Výklad v této publikaci vychází ze stavu platného k únoru roku 2023 a zohledňuje tedy veškeré legislativní novinky uplynulého období, jako např. koncepční novelu zákoníku práce provedenou zákonem č. 285/2020 Sb., jenž nabyl plné účinnosti dnem 1. ledna 2021, tato novela přinesla změny především na úseku dovolené. Čtenář je rovněž upozorněn na očekávané změny, které by s sebou mělo přinést schválení tzv. implementační novely zákoníku práce v první polovině roku 2023, díky níž by mělo dojít k zásadním změnám mimo jiné v právní úpravě dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr. Zohledněny jsou pochopitelně nové redukční hranice od 1. 1. 2023 pro účely poskytování náhrady mzdy nebo platu (popř. odměny z dohody) v prvních dvou týdnech dočasné pracovní neschopnosti nebo karantény, aktuální výše minimální mzdy či daňových slev a cestovních náhrad. NEPŘEHLÉDNĚTE – nově zařazeny praktické vzory dokumentů Novinkou v tomto vydání, kterou jistě ocení jak zkušení, tak ale především začínající personalisté, je rozšíření publikace o 36 podrobně zpracovaných vzorů nejčastěji používaných pracovněprávních písemností, které mohou čtenáři využít pro svoji praxi. Vzory zpracovali přímo pro účely této publikace odborníci na pracovní právo JUDr. Dominik Brůha, Ph.D., a JUDr. Petr Bukovjan.
786 Kč
rozebráno
Tato praktická příručka je určena jak personalistům, tak i širšímu okruhu uživatelů, kteří se zabývají personalistikou, např. manažerům, podnikovým právníkům, asistentkám, odbor...
Tato praktická příručka je určena jak personalistům, tak i širšímu okruhu uživatelů, kteří se zabývají personalistikou, např. manažerům, podnikovým právníkům, asistentkám, odborovým funkcionářům či účetním, hlavním manažerům či majitelům firem, popř. i studentům. Aktuálnost výkladu s ohledem na legislativní změny Nově přepracované vydání publikace zohledňuje nejen změny, které nabyly účinnosti v letech 2020 a 2021 v souvislosti s poslední významnou novelou zákoníku práce provedenou zákonem č. 285/2020 Sb., ale zachycuje též některé první zkušenosti s aplikací těchto změn v praxi, především na úseku dovolené. Standardně jsou v textu zohledněny nové redukční hranice od 1. 1. 2022 pro účely poskytování náhrady mzdy nebo platu v prvních dvou týdnech dočasné pracovní neschopnosti nebo karantény. Ochrana soukromí a osobních údajů zaměstnanců s ohledem na nařízení GDPR Zaměstnavatelé také získají informace nejen o základních pravidlech uvedených v nařízení GDPR, ale zejména praktický návod, jak správně zpracovávat osobní údaje uchazečů o zaměstnání a zaměstnanců. Publikace zahrnuje i nezbytný přesah do souvisejících oblastí, jako jsou pracovní právo (vznik, změny a skončení pracovního poměru, pracovní doba, překážky v práci, dovolená), personální evidence (vedení osobního spisu a zpracování osobních údajů), odměňování, bezpečnost a ochrana zdraví při práci (zdůrazněna je problematika školení zaměstnanců a pracovnělékařské prohlídky), zabývá se vztahy k Úřadu práce ČR, inspekci práce, ČSSZ, zdravotním pojišťovnám a odborům. Řeší i související oblasti, které by měl personalista znát Publikace obsahuje přehled v praxi nejčastěji používaných zaměstnaneckých benefitů s posledními úpravami jejich zdaňování a upozornění na aktuální odpočty a slevy uplatnitelné měsíčně již od nástupu zaměstnance na základě dosavadního i nového prohlášení poplatníka daně z příjmů ze závislé činnosti. Kniha řeší rovněž problematiku zaměstnávání úředníků v územní veřejné správě a státní správě a zaměstnanců příspěvkových organizací, včetně početné skupiny zaměstnanců ve školství. Obsahuje praktický přehled týkající se inspekce práce a dále např. specifika organizace mimoškolních akcí a pracovněprávní aspekty mimořádných opatření Ministerstva zdravotnictví.
680 Kč
rozebráno
Od okamžiku, kdy se kniha Mezinárodní politika objevila na knižních pultech, uplynulo téměř čtvrt století, přibyla ještě čtyři další pozměněná vydání. Při každé nové reedici ...
Od okamžiku, kdy se kniha Mezinárodní politika objevila na knižních pultech, uplynulo téměř čtvrt století, přibyla ještě čtyři další pozměněná vydání. Při každé nové reedici byl text podroben revizi, přičemž v pátém vydání došlo k zásadnějším úpravám, a to včetně stavby celého díla. Kniha tak svými změnami reaguje na rozvoj teorie mezinárodních vztahů ve světě, v Česku i na Slovensku, a v neposlední řadě na nebývalý nárůst empirických dat, které přinesl Internet. Snaží se zachytit probíhající zásadní změny ve struktuře světového politického systému, ale i nové jevy v jeho rovnováze.
922 Kč
...
Ve své knížce autor mezinárodního bestselleru Mnich, který prodal své ferrari vypráví příběh Blaka Davise, nepříliš úspěšného prodavače, jemuž se v osobním ani pracovním životě nijak zvlášť nedaří a který žije ze dne na den bez cíle a smyslu, dokud jednoho dne nepotká podivuhodného muže jménem Tommy Flinn, který obrátí jeho život naruby. Tommy Blaka seznámí se čtyřmi výjimečnými učiteli, kteří jej zasvětí do tajů filozofie, jež mu pomůže stát se nadmíru úspěšným nejen v práci či podnikání, ale i v osobním životě. Blake se tak postupně učí umění vůdcovství, bez něhož se žádný jedinec, žádná firma, organizace či jakékoli lidské společenství v dnešním nejistém a rychle se měnícím světě neobejde. Jeho základem je poznání, že každý člověk – nezávisle na tom, kolik je mu let, na jakém místě a v jakém postavení se právě nachází – může tady a teď probudit v sobě vůdce. Všichni máme přirozenou schopnost a moc vést – moc, která nijak nesouvisí s naším postavením, našimi tituly či funkcemi, které zastáváme. Každý člověk se může stát lídrem a proměnit své nejsmělejší vize a cíle ve skutečnost, pokud na sobě začne cílevědomě pracovat, postaví se svým největším obavám a vnějším i vnitřním překážkám čelem, přestane sama sebe vnímat jako oběť a převezme plnou zodpovědnost za svůj život. Každý vůdce časem dospěje k poznání, že základním předpokladem vůdcovství je vedení sebe sama – nedokáže-li vést sama sebe, nikdy nebude schopen vést, motivovat a pozitivně inspirovat druhé. Osvojí-li si vůdcovské dovednosti, nejenže se stane úspěšným, ale také pocítí, že je důležitý. Pocítí, že na jeho životě záleží. Že svět bude přece jen o trochu lepší, protože je v něm on. Stal se totiž skutečným vůdcem.
292 Kč
Tato kniha vás naučí s lidmi pracovat novým způsobem – objevovat jejich poslání i smysl jejich konání a pomáhat jim je prosazovat. Osvojíte si účinné způsoby, jak vést lidi k odpově...
Tato kniha vás naučí s lidmi pracovat novým způsobem – objevovat jejich poslání i smysl jejich konání a pomáhat jim je prosazovat. Osvojíte si účinné způsoby, jak vést lidi k odpovědnosti. Naučíte se ko-aktivnímu přístupu k hodnotám, stanovování cílů, dosahování životní rovnováhy a sebeřízení. Zjistíte, jak přistupovat k omezujícím vzorcům chování, které se často nejsilněji projevují právě ve chvíli, kdy klient potřebuje odvahu, aby zvládl riziko spojené se žádoucí změnou. Předložíme vám osvědčené strategie, které lidem pomáhají neuhýbat z cesty a překonávat návyky, které brání v naplnění životních plánů a snů. Informace a příklady v této knize jsou sice určené především profesionálním koučům, nicméně dovednosti a porozumění, které z nich vyplývají, se dají použít téměř v jakémkoli vztahu – v práci, v rodině, mezi přáteli, či při vedení týmů. Třetí vydání Ko-aktivního koučinku posouvá model na novou úroveň, poskytuje nástroje a techniky, jež vedoucím pracovníkům na všech úrovních společnosti umožňují stát se kouči, kteří zaměstnance dokáží dovést k co nejlepším výsledkům v práci i osobním životě. Odhalte klíč k rozvoji jedinečných lídrů, kteří pracují týmově a dávají sílu celé organizaci, a nechte se ko-aktivním přístupem inspirovat i ve svém osobním životě.
104 Kč
rozebráno
Ptáci tvoří hejna, vlci smečky a lidé kmeny, skupiny o dvaceti až sto padesáti lidech. Kmeny jsou základním stavebním prvkem jakéhokoli rozsáhlejšího lidského úsilí. Mají větší vl...
Ptáci tvoří hejna, vlci smečky a lidé kmeny, skupiny o dvaceti až sto padesáti lidech. Kmeny jsou základním stavebním prvkem jakéhokoli rozsáhlejšího lidského úsilí. Mají větší vliv a význam než týmy, celé podniky či sebeschopnější generální ředitelé. Jsou to právě kmeny, kdo v podniku rozhoduje o tom, zda se novému šéfovi bude dařit nebo zda ho brzy nahradí někdo jiný. Některé kmeny vyžadují od všech svých členů maximální výkony a neustále se rozvíjejí. Jiné dělají jen to, co je nezbytně nutné. Co je příčinou tohoto rozdílu ve výkonnosti? Jejich kmenoví vůdci. Kmenoví vůdci se soustředí na posilování kmenu, přesněji řečeno na rozvíjení kmenové kultury. Pokud se jim to daří, jde kmen od úspěchu k úspěchu. Pro řadu lidí to představuje velkou hádanku: jak to dělají? Když se jich zeptáte, mnozí kmenoví vůdci nedokážou objasnit, co přesně dělají jinak. Po přečtení této knihy vám bude jasné, v čem spočívá jejich úspěch, a navíc je dokážete napodobit.
408 Kč
Publikace je určena pracovníkům managementu informačních technologií, správcům sítí a odborné veřejnosti, která se problematikou managementu informační bezpečnosti (ISMS) zabývá.
Publikace je určena pracovníkům managementu informačních technologií, správcům sítí a odborné veřejnosti, která se problematikou managementu informační bezpečnosti (ISMS) zabývá.
408 Kč
rozebráno
Jako formalizovaná činnost existuje koučování nějakých 30 nebo 40 let. K jeho vzniku však zajisté vedly různé psychologické teorie a terapie či sociální a duchovní hnutí. Právě na n...
Jako formalizovaná činnost existuje koučování nějakých 30 nebo 40 let. K jeho vzniku však zajisté vedly různé psychologické teorie a terapie či sociální a duchovní hnutí. Právě na ně se zaměřila autorka této unikátní knihy. Každá kapitola začíná krátkým zamyšlením přizvaného kouče a končí výčtem toho, čím konkrétně může daný směr koučinku přispět. Autorka se zaměřuje zejména na život a dílo různých inspirativních novátorů a výrazných osobností. Prostor je tak věnován např. Napoleonu Hillovi, Daleovi Carnegiemu, Werneru Erhardovi, Timothy Gallweyovi, Johnu Whitmorovi, modelu GROW, NLP, Sigmundu Freudovi, C. G. Jungovi, Wilhelmu Reichovi, Fritzi Perlsovi, Carlu Rogersovi, Abrahamu Maslowovi, Robertu Assagiolimu, kognitivně-behaviorální terapii, Ericu Berneovi, Gregory Batesonovi či psychometrice. Často je tomu tak, že o souvislosti těchto směrů s koučováním se přímo nemluví. Znalost historie, a to i té „skryté“, však koučům poskytuje oporu pro jejich akce a usnadňuje jim rozhodování, kdy mají užít jakou techniku. A zejména jim umožňuje vidět jejich koučovací styl v určitém kontextu a v důsledku toho přistupovat k vlastním klientům s větší jistotou a zkušeností. Leni Wildflower je školitelkou, autorkou a koučkou působící ve Spojených státech, Evropě a Latinské Americe. Na americké Fielding Graduate University vytvořila program koučování založeného na důkazech (evidence-based).
157 Kč
Kniha navazující na úspěšnou publikaci Manažerské techniky obsahuje 80 technik moderního managementu. Každá z osmi kapitol obsahuje kromě popisu principu jednotlivých technik i praktické ...
Kniha navazující na úspěšnou publikaci Manažerské techniky obsahuje 80 technik moderního managementu. Každá z osmi kapitol obsahuje kromě popisu principu jednotlivých technik i praktické rady pro jejich použití, upozornění na časté nedostatky, případovou studii z českého prostředí a otázky k ověření správného pochopení. Kniha je založena na teoretických základech a především na bohatých praktických zkušenostech autora.
156 Kč
Autorka z praxe vysvětluje čtenářům kroky vedoucí k úspěšnému prodeji. Dozvíte se, jak si počínat, když se dostanete na vedoucí místo, když přebíráte neznámý region, když si chc...
Autorka z praxe vysvětluje čtenářům kroky vedoucí k úspěšnému prodeji. Dozvíte se, jak si počínat, když se dostanete na vedoucí místo, když přebíráte neznámý region, když si chcete být jisti svým zaměstnáním. Naučíte se, jak odpovědět na námitku: Je to drahé. V knize jsou popsána pravidla obchodní schůzky, rozhovorů, budování sítě klientů a mnoho dalších užitečných námětů.
125 Kč